Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Székelyudvarhelyi Tomcsa Sándor Színház

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1989/1990

Garaczi LászlóCsodálatos vadállatok

Felolvasó-kocsmaszínházi előadás
  • SzereplőNagy Csongor ZsoltBarabás ÁrpádVarga MártaFincziski Andrea
  • rendezőTóth Árpád
  • zeneIla Gábor m.v.

Az utolsó Plazma



Néhány évvel ezelőtt elkezdődött egy színházi kísérlet, ami azt boncolgatta, hogy a felolvasó-színháznak hol vannak a határai, mik a paramétererei, és kik a hallgatói, nézői.



Elsőként, a 2009/2010-es évadban, Garaczi László Plazma című írásából született egy felolvasó-színházi előadás, amely, rendhagyó módon a kocsmák, kávézók közönségének szólt. Ezt követte a 2011/2012-es évadban a Plazma 2, avagy az Ovibrader, amely szintén Garaczi szövegéből készült. Míg az első Plazma a felszínesebb, humorosabb, könnyedebb vonal mentén mozdult a társadalomkritika irányába, a második már sokkal mélyebb, és fájdalmasabb kérdésekkel foglalkozott.

És itt a harmadik. A meddig felolvasó a felolvasó? Mikor, mitől válik egy szöveg „igazi”, „rendes” színházi előadássá? A kísérlet utolsó állomása.

A Plazma 3 szövege szintén Garaczi Lászlóé. Csodálatos vadállatok. Egy család története. Egy 21. századi családé. Egy olyan családé, ahol anyu és apu elváltak, külföldön dolgoznak, a gyerekek pedig itthon hányódnak. De látszatra mindenki nagyon jól van. Mennyire ismerős, ugye? Ha körbenézünk, hány ilyen helyzetben élő családot ismerünk? Akik a jobb élet, a megélhetés, az anyagi biztonság miatt kénytelenek, és képesek felrúgni az egészséges család intézményét.



A gyerekek látszólag teljesen normálisak, sérülésmentesek. Felszabadult és vidám játékkal ütik el az időt. Komolyan játszanak. Felnőtteset. Úgy, ahogyan ők látnak bennünket. Ahogyan a fantáziájuk, a nagyon pici élettapasztalatuk révén a felnőtteket látják. Ahogy a felnőttek élnek, szórakoznak, haragszanak, szeretnek, gyűlölnek, rettegnek, gyereket nevelnek.



Nagyon groteszk és furcsa tükör ez. A gyerekeink szeme. Ahogyan ők látnak. Bennünket. A világot. Az életet. Ahogyan tőlünk látják, ellesik, eltanulják. Mert ők mindig minket utánoznak. A felnőtteket. A példaképeket.



Tóth Árpád, rendező



Történik napjaink „csodálatos” világában.Történik napjaink „csodálatos” világában.


2014. 12. 16. G Caffé

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • dráMA
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu