Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Székelyudvarhelyi Tomcsa Sándor Színház

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1989/1990

MolièreA fösvény

Vígjáték
12 éven aluliak számára nem ajánlott
fordítóBognár Róbert
  • HarpagonCléante és Élise apja szerelmes Mariane-baBarabás Árpád
  • CléanteHarpagon fia, Mariane szerelmeseSzűcs-Olcsváry Gellért
  • ÉliseHarpagon lánya, Valère szerelmeseBekő Fóri Zenkő
  • ValèreAnselme fia, Élise szerelmeseDénes Gergely
  • MarianeCléante szerelmese; Harpagon választottjaJakab Orsolya
  • AnselmeValère és Mariane apjaDunkler Róbert
  • Frosine (Fruzsina)házasságszerzőLászló Kata
  • Jacques(Jakab)Harpagon szakácsa és kocsisaTóth Árpád
  • rendezőCsurulya Csongor
  • díszlettervezőBiró Boglárka m.v.
  • díszlettervezőCsurulya Csongor
  • jelmeztervezőBiró Boglárka m.v.
  • fordítóBognár Róbert
  • hangLőrincz József
  • fényToásó István
  • díszletezőBarabás LeventeIstók DomokosBartos László
  • ügyelőOzsváth-Tamás Jenő

Fösvénynek lenni annyi, mint magányosnak lenni. Fontosabb a saját érdek, mint a „közösségi”, még akkor is ha a közösség kifejezés alatt, jelen esetben a családot értjük. Egy méltán „Fösvény-nek” kikiáltott ember meghasonulása és története, olyan körülmények között, ahol a pénz fontos, de nem a legfontosabb, hiszen a szerelem nem ismer akadályokat, és eszközöket.



Gyermeki engedetlenség-e az, ami az egyén boldogulásának eszköze a szerelem útján, és a szerelem feljogosíthat-e a gyermeki engedetlenségre? Generációs vita, amelyben a régi és új erkölcsök vívnak meg egymással.

Nem egy „farmeres” történet, mivel fontos az egymás iránti formális viszonyulás, ezért képi világa inkább a korhűség fele mutat, amely egy már-már puritán környezettel társulva a problémára fókuszál, egy olyan nyelvezettel, amely betartja ugyan a szerepek közötti viszonyrendszert, mégis maibb, érthetőbb, mondhatóbb. A szereplők szövegei az ésszerűség és érthetőség határáig húzódnak, így nagyobb sújt kap a színészi játék.



Összességét tekintve egy 2 órás vígjáték, amelynek végén idézőjelbe kerül a fösvénység, ezáltal hangsúlyt kap és így a néző számára személyessé válik.


2012. 06. 19.

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • dráMA
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu