Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Szatmárnémeti Északi Színház Harag György Társulat

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1986/1987
  • 1985/1986
  • 1984/1985
  • 1983/1984
  • 1982/1983
  • 1981/1982
  • 1980/1981
  • 1979/1980
  • 1978/1979
  • 1977/1978
  • 1976/1977
  • 1975/1976
  • 1974/1975
  • 1973/1974
  • 1972/1973
  • 1971/1972
  • 1970/1971
  • 1969/1970
  • 1968/1969
  • 1967/1968
  • 1966/1967
  • 1965/1966
  • 1964/1965
  • 1963/1964
  • 1962/1963
  • 1961/1962
  • 1960/1961
  • 1959/1960
  • 1958/1959
  • 1957/1958
  • 1956/1957
  • 1955/1956
  • 1954/1955
  • 1953/1954

Vidnyánszky Attila - Nádasy László - Fábri Péter - Sarkadi ImreKörhinta

Sarkadi Imre A kútban című novellája, Fábri Zoltán és Nádasy László filmje alapján
  • Pataki IstvánCserhalmi György m.v.Varga József
  • PatakinéSzűcs Nelli
  • Bíró MátéIfj. Vidnyánszky Attila m.v.
  • MariWaskovics Andrea m.v.Szabó Nikolett e.h.
  • Farkas SándorFarkas Dénes
  • SzereplőBenedek AttilaCsicsmann DánielBarka DávidKovács Gábor NorbertTókos AttilaFekete BenceJuhász SándorRab EdinaTóth MelániaZsuráfszky LillaOrbán AmandaOltárczy MáriaRencz NorbertMolnár SaroltaKerepesi ZoltánBordás BarnabásValach GáborSzeverényi BarnabásHajdú FlóriánTakács Gábor JánosPayer DóraJuhász ZsomborSánta-Bíró Anna

Közreműködik a Magyar Nemzeti Táncegyüttes (volt Honvéd Táncszínház) és zenekara
Az előadásban hangfelvételről közreműködik:
Balogh Kálmán - cimbalom
Madarász András - zongora, koboz, gitár, dob
Kovács Ferenc - trombita
Bede Péter - szaxofon
Rácz Csaba - cselló
Lelkes Tibor -nagybőgő
Novák Csaba - nagybőgő
  • rendezőVidnyánszky Attila
  • társrendezőZsuráfszky Zoltán
  • koreográfusZsuráfszky Zoltán
  • díszlettervezőMira János
  • jelmeztervezőVincze Zsuzsa
  • dramaturgVincze Zsuzsa
  • ForgatókönyvVincze Zsuzsa
  • művészeti munkatársVincze Zsuzsa
  • zenei vezetőSzabó Dániel
  • zenekarvezető„Gázsa"
  • tánckarvezetőAppelshoffer JánosRémi TündeValach Gábor
  • zenész_brácsaD. Tóth SándorLakatos Róbert
  • zenész_hegedűTakács ÁdámLakatos Róbert
  • zenész_bőgőLiber Róbert
  • zenész_fúvósCsávás Attila
  • zenész_cimbalomSzabó Dániel
  • súgóKónya Gabriella
  • ügyelőDobos GáborGéczy István
  • rendezőasszisztensKernács Péter

Szerelem, föld, házasság, érdekek. Vajon melyik a fontos? A fiatalok boldogsága, vagy hogy – évszázadok paraszti törvénye szerint – egyesüljenek a birtokok, amelyek majd megélhetést jelentenek egy új család számára. Szerelem? Lehet-e a pillanat boldogságára jövőt építeni? Erősebb a társadalom törvénye, a józan ész, mint két ember egymás-akarása?



A Körhinta története az ötvenes évek Magyarországán játszódik, ahol a közös földművelői sorsot „felkaroló” termelőszövetkezetek jelentik az új társadalmi rendet. De nem mindenkinek. A szövetkezetből ki akar lépni Pataki István, és a lányát – földegyesítés okán –egy egyéni termelőhöz kívánja feleségül adni. A lány, Mari azonban mást szeret, Mátét, aki viszont a szövetkezetben keresi és találja meg a boldogulását. Mari szembeszáll az apjával, aki a szóváltás csúcsán baltával támad a gyerekére, mire a lány elmenekül otthonról és összetalálkozik Mátéval.



A Sarkadi-novella alapján készült Körhinta a magyar filmtörténet egyik klasszikusa. Fábri Zoltán rendezése 1956-ban a cannes-i filmfesztiválon Arany Pálma jelölést kapott. Két főszereplője, Törőcsik Mari és a nem sokkal később tragikus körülmények között elhunyt Soós Imre a korszak meghatározó csillagai voltak. A vásári körhinta szédítő forgásában Soós Imre odakiáltja Törőcsik Marinak: „Repülünk, Mari!”. Ez a két szó ma is a fiatalok igazságát, a szerelem és a szabadság szédítő mámorát hirdeti.



Vidnyánszky Attila számára a történet személyes és társadalmi szála közül elsősorban a személyes a fontos. A szerelem ereje, hatalma, és a beteljesülő szerelemben a jövő lehetősége… Mindazok, akik látták a János vitéz és a Johanna a máglyán rendezését, megtapasztalhatták, hogy az érzelmek sodró erejét grandiózus színpadi kompozíciókban viszi színre. A nagyszerű szereposztás mellett a produkció dinamizmusáért a Honvéd Táncegyüttes felel… Újra műfajokat átívelő, a prózát, a táncot, a zenét egyesítő költői színházi előadás születik a Nemzetiben.


2015. 02. 20.

Az előadás hossza: 100 perc szünet nélkül

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Szatmárnémeti Bábtagozat
  • Ács Alajos Stúdió
  • Sorompók nélkül
  • Interetnikai Fesztivál – Szatmár
  • Tranzit FESZT
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu