Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Szatmárnémeti Északi Színház Harag György Társulat

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1986/1987
  • 1985/1986
  • 1984/1985
  • 1983/1984
  • 1982/1983
  • 1981/1982
  • 1980/1981
  • 1979/1980
  • 1978/1979
  • 1977/1978
  • 1976/1977
  • 1975/1976
  • 1974/1975
  • 1973/1974
  • 1972/1973
  • 1971/1972
  • 1970/1971
  • 1969/1970
  • 1968/1969
  • 1967/1968
  • 1966/1967
  • 1965/1966
  • 1964/1965
  • 1963/1964
  • 1962/1963
  • 1961/1962
  • 1960/1961
  • 1959/1960
  • 1958/1959
  • 1957/1958
  • 1956/1957
  • 1955/1956
  • 1954/1955
  • 1953/1954

Jordi GalceránA Grönholm-módszer

fordítóBakucz Dóra
  • FerranKolcsár József
  • EnricKiss László
  • MercéMárdirosz Ágnes
  • CarlosLung László Zsolt
  • rendezőBarabás Árpád
  • díszlettervezőSzűcs-Olcsváry Gellért
  • dramaturgDeák Katalin
  • fordítóBakucz Dóra
  • ügyelőVeress Emőke

Felelünk, dolgozatot írunk az iskolában, az egyetemen. Vizsgázunk a jogosítványunkért, a diplomáinkért, az állásunkért, az előléptetésünkért. Tördeljük a kezünk, elpirulunk, szorongunk, lenyeljük a vizsgáztatók cinikus megjegyzéseit. Eleget teszünk a kéréseknek, megoldjuk a feladatokat, próbálunk a lehető legjobban teljesíteni. Ezek után, reméljük, minket választanak, átengednek, kitüntetnek. Ha sikerrel járunk, örülünk, és elhisszük, hogy mégis volt értelme a megaláztatásoknak. Talán védekezhettünk volna, otthagyhattuk volna az egészet, de úgy döntöttünk, maradunk, levizsgázunk mindenáron; és ha kell, meg is győzzünk magunk arról, hogy ez volt a jó választás. A vizsgáztatóbizottság ránk mosolyog, megdicsér, gratulál. Arról azonban, hogy valójában mit gondolhatnak rólunk, miért döntöttek mellettünk, fogalmunk sincs.



„A Grönholm-módszer ötletének alapja megtörtént esemény. Néhány éve egy madridi kukában megtalálták egy szupermarket-lánc személyzeti osztályán dolgozó alkalmazott feljegyzéseit azokról a nőkről, akik pénztárosi állásra jelentkeztek. A feljegyzésekben hemzsegtek a hím-soviniszta, idegengyűlölő, durva jellemzések (kövér; bögyös; dagadt; külföldi; sötétbőrű; azt sem tudja, hogyan kell kezet fogni; sípoló hangú, tiszta idióta stb.). Ez az alkalmazott, annak tudatában, hogy rá osztották a kiválasztás szent misszióját, felhatalmazva érezte magát, hogy ilyen önkényesen nyilatkozzon olyan emberekről, akiket egyáltalán nem ismert. Elképzeltem ezeket a szerencsétlen nőket, ahogy igyekeznek jó benyomást kelteni a cég előtt, és próbálnak a vélt elvárásoknak megfelelően viselkedni, készen akár kisebb megaláztatásokra is, csak hogy megszerezzék a munkát, amire szükségük van.”

Jordi Galcerán


2018. 10. 02.

Az előadás hossza: 80 perc szünet nélkül

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Szatmárnémeti Bábtagozat
  • Ács Alajos Stúdió
  • Sorompók nélkül
  • Interetnikai Fesztivál – Szatmár
  • Tranzit FESZT
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu