Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Szigligeti Színház Nagyárad

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1986/1987
  • 1985/1986
  • 1984/1985
  • 1983/1984
  • 1982/1983
  • 1981/1982
  • 1980/1981
  • 1979/1980
  • 1978/1979
  • 1977/1978

Tamási ÁronBoldog nyárfalevél

Színjáték
  • Vaska GellértMedgyesfalvy Sándor
  • KlárisFazakas Márton Erzsébet
  • Kupás TódorÁcs TiborBuzogány Béla
  • Dobola PaskálMeleg Vilmos
  • BarkaMolnár Júlia
  • LengeBorsos Barna
  • TorzsaDobos Imre
  • MátyusHajdu Géza
  • VikotaFábián Enikő
  • AsszonyKörner Anna

Történik mindjárt a második világháború után
  • rendezőMiske László
  • díszlettervezőBíró I.Géza
  • jelmeztervezőMaria Haþeganu
  • zenei összeállításBódis Béla
  • világításFarkas Mihály
  • hangFonódi László
  • súgóKörner Anna
  • ügyelőGölle Ildikó

„A Boldog nyárfalevél valóban játék – a szónak szoros értelmében is az -, de egyben gyötrő szenvedélyeket, a hazajutás és az egymásra találás vágyát hordozó játékosság ez, a hitetlenség és a bizalom, a kétkedés és a bizonyosság küzdelme is – emberek küzdelme egymásért. Gellért, a havadi jegyző ötévi távollét után idegenből, hadofogságból érkezik falujába, kétségekkel beárnyékolt lélekkel felesége és a közösség iránt, nem tudván, hogy asszonya és népe tisztán megőrizte-e önmagát, tisztán várja-e visszatértét. Próbának veti alá őket, s a próbán Kláris és népe megállja a helyét, de Gellért sorsa az általa felidézett kritikus helyzet következtében csaknem visszájára fordul át, s nem is annyira magamagának, mint inkább népének s Klárisnak köszönheti, hogy nyugtalan, felzaklatott lénye végül is az óhajtott visszhangra lel. A lélek és lélek közötti űrt csak a bizalom, a szeretet töltheti ki – vallja tamási a Boldog nyárfalevélben – ez az egyetlen módja annak, hogy az ember mindörökre és immár változtathatatlanul hazataláljon.” (Török Endre, Kortárs, 1962. január)

„A Boldog nyárfalevél alaptémája a megmaradás, a helytállás; hangulata közelít a vígjátékhoz. A darab közvetlenül a második világháború után, 1946-ban játszódik, május elsején – tehát egy nap alatt. A magyar falu értelmiségének helytállását, a történelem viharaiban való tisztánlátását példázza a darab, a téma a megmaradás, a hűség, a szerelem, szeretet, ami Tamásinál mindig ég s föld között lebeg; egy kicsit elvisz bennünket a mese világába is, ugyanakkor ez a csodálatos nyelvezet, egy kicsit másként gondolkodás, ez mindig költőibb, szebb, emelkedettebb, mint más szerzőknél.” (Miske László, az előadás rendezője)


1990. 04. 11.

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Lilliput Társulat - Nagyvárad
  • Nagyvárad Táncegyüttes
  • Transilvania Színpad
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu