Színházak
Gyulai Várszínház
- 2024/2025
 - 2023/2024
 - 2022/2023
 - 2021/2022
 - 2020/2021
 - 2019/2020
 - 2018/2019
 - 2017/2018
 - 2016/2017
 - 2015/2016
 - 2014/2015
 - 2013/2014
 - 2012/2013
 - 2011/2012
 - 2010/2011
 - 2009/2010
 - 2008/2009
 - 2007/2008
 - 2006/2007
 - 2005/2006
 - 2004/2005
 - 2003/2004
 - 2002/2003
 - 1997/1998
 - 1994/1995
 - 1986/1987
 - 1985/1986
 - 1982/1983
 - 1981/1982
 - 1980/1981
 - 1979/1980
 - 1978/1979
 - 1977/1978
 - 1976/1977
 - 1975/1976
 - 1974/1975
 - 1973/1974
 - 1972/1973
 - 1971/1972
 - 1970/1971
 - 1969/1970
 - 1968/1969
 - 1967/1968
 - 1966/1967
 - 1965/1966
 - 1964/1965
 - 1963/1964
 
William ShakespeareAhogy tetszik
A Gyulai Várszínház, a Beregszászi Illyés Gyula Magyar Nemzeti Színház és a debreceni Csokonai Színház, az Égtájak Iroda közös bemutatója
- Elűzött Hercegemigrációban az Ardeni-erdőbenIvaskovics Viktor
 - Frigyes hercegaz Elűzött Herceg öccse, trónjának bitorlójaKacsur András
 - Amiens, zenész, úraz Elűzött Herceg kíséretébenSzabó Imre
 - Jaquesúr az Elűzött Herceg kíséretébenVass Magdolna
 - Le Beauudvaronc Frigyes hercegnélOrosz Ibolya
 - Charlesdíjökölvívó Frigyes herceg szolgálatábanSzabó Imre
 - Olivérnéhai Sir Rowlnad De Boys fiaSőtér István
 - Orlandonéhai Sir Rowlnad De Boys fiaFerenczi Attila
 - ÁdámOlivér szolgájaOrosz Ibolya
 - PróbakőbohócRácz József
 - CorrinnuspásztorDomáreckájá Júlia
 - CsűrcsavarlelkészBéres Ildikó
 - Silviusfiatal pásztorKrémer Sándor
 - Vilmosparasztfiú, szerelmes LidibeIfj. Vidnyánszky Attila
 - Hymen megszemélyesítőjeBéres Ildikó
 - Rosalindaa száműzött herceg lánya (átöltözve: Ganiméd)Tarpai Viktória
 - CéliaFrigyes herceg lánya (átöltözve: Aliéna)Kacsur Andrea
 - PhoebepásztorlányOrosz Melinda
 - JuciparasztlányGál Natália
 
Urak, apródok, vadászok és kíséret
- rendezőVidnyánszky Attila
 - díszlettervezőAlexander Belozub
 - jelmeztervezőAlexander Belozub
 
Shakespeare komédiája – ránk maradt formájában – 1599–1600 táján keletkezett, és 1600-ban adták elő az ekkor működésének második évébe lépő Globe Színházban. Három szerelmespár, három udvarlás történetét követhetjük nyomon, ezek a szerelmi viszonyok egymást egyszerre magyarázzák és cáfolják, erősítik és kioltják, ironikusan bírálják és jóváhagyólag felmagasztalják.
Silvius és Phoebe – nevükben is az antik-bukolikus – szerelmet, az anyagtalan sóvárgást, a „plátói elemet” jeleníti meg. Szerelmük ellenképe a másik véglet, Próbakőnek és Vilitől elhódított szerelmének, Jucinak a viszonya. A szerelem itt hangsúlyozottan földközeli, tenyeres-talpas viszony, legfontosabb eleme a testi vágy a maga mezítelenségében.
A két véglet, „arisztokratikus” és „plebejus”, „égi” és „földi” szerelem között keresi új egyensúlyát Rosalinda és Orlando. Ők bár valóban szerelmesek, s valóban udvarolnak egymásnak, egyben játsszák is egymás iránti szerelmüket. S a játék végére – végső egymásra találásukban – sikerül kiküzdeniük a testi és lelki szerelemnek, reális emberi örömöknek evilági harmóniáját. A komédia során a szereplők a civilizációból, a romlott erkölcsű udvarból elvonulnak az erdőbe, ahol a jóság, egyenlőség és boldogság uralkodik. Majd kalandos események után a szereplők gyógyultan térhetnek vissza az udvarba, felelősebb, emberibb formában állíthatják helyre azt a világot, melynek szélsőséges eltorzulásai az erdőbe kényszerítették őket. (Takács Ferenc írása alapján)
„…az egész boldog kör, amely
Velünk együtt tűrt sok rossz éjt s napot,
Kiveszi majd részét a visszatért
Szerencséből, ki-ki tisztje szerint”
Silvius és Phoebe – nevükben is az antik-bukolikus – szerelmet, az anyagtalan sóvárgást, a „plátói elemet” jeleníti meg. Szerelmük ellenképe a másik véglet, Próbakőnek és Vilitől elhódított szerelmének, Jucinak a viszonya. A szerelem itt hangsúlyozottan földközeli, tenyeres-talpas viszony, legfontosabb eleme a testi vágy a maga mezítelenségében.
A két véglet, „arisztokratikus” és „plebejus”, „égi” és „földi” szerelem között keresi új egyensúlyát Rosalinda és Orlando. Ők bár valóban szerelmesek, s valóban udvarolnak egymásnak, egyben játsszák is egymás iránti szerelmüket. S a játék végére – végső egymásra találásukban – sikerül kiküzdeniük a testi és lelki szerelemnek, reális emberi örömöknek evilági harmóniáját. A komédia során a szereplők a civilizációból, a romlott erkölcsű udvarból elvonulnak az erdőbe, ahol a jóság, egyenlőség és boldogság uralkodik. Majd kalandos események után a szereplők gyógyultan térhetnek vissza az udvarba, felelősebb, emberibb formában állíthatják helyre azt a világot, melynek szélsőséges eltorzulásai az erdőbe kényszerítették őket. (Takács Ferenc írása alapján)
„…az egész boldog kör, amely
Velünk együtt tűrt sok rossz éjt s napot,
Kiveszi majd részét a visszatért
Szerencséből, ki-ki tisztje szerint”







