Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Gyergyószentmiklósi Figura Stúdió Színház

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1984/1985

Szőcs GézaRómeó és Júlia

Shakespeare-játék
  • SzereplőTamás BoglárBoros MáriaBarabás ÁrpádBlénessy EnikőKozma DávidKolozsi KiliánNagy AlfrédGalló ErnőFlórián SzabolcsPortik ImreÁgoston BeátaBorsos LeventeZsigmond IstvánÖrdög Miklós LeventeGyörgypál JuditBlénessy Gabriella
  • rendezőVadas László
  • díszlettervezőVadas László
  • jelmeztervezőVadas LászlóTamás Anikó
  • zeneBoros MáriaCsutak István

Teli-de-s-teli: vagyis: teljes: ez a tripla, hármas „hermisztikus” és „triszmegisztikus” Shakespeare-előadás: a Szőcs Géza Rómeó és Júliája, a Vadas László-Károly Rómeó és Júliája, valamint: és nem utolsó sorban: a Figura Rómeó és Júliája. Három vízió egy távcsőben, a nagy teleszkóp-konstruktőröknek (Szőcs Shakespeare, illetve: Shakespeare Szőcs) kijáró elsődleges tisztelettel, örök hálával. A plakátra is úgy kellene kiírni, ahogy azt a halhatatlan Jean-Paul Sartre: kötőjellel. Ezen kívül van még itt:



3 Rómeó és Júlia, egyben és külön-külön, külön-külön (1-1-1) és egyben (3), teljes szentháromság, szintetikus analitika, analitikus szintetika, indukció-dedukció, következtetés, tehát indítás, itt van az egész emberi létezés, a Harc, a Szerelem, a lét, az egész Mars, az egész Vénusz, az egész Szőcs, az egész Vadas, az egész figura és az egész Világ. Ami persze SzínHáz. Ebben a mega-szimulátorban, ebben a színész színlelőkamrában, ami ez a világosnak tűnő Világ, ebben evoluál (fejlődik, a fejétől) Évától erre a heves Hős, az Ős-Hős, mi, mind, a mitikus mi-ti-ők, annyian.



Persze az Ősők nem lennének Hősök, ha nem feszült volna ellenükbe néhány aggasztó Akadály, mi meg-megakasztotta őket alkalmasint egy-egy minutára világhódító útjukon.



Ám a hős az mindig lebírja-leküzdi a szörnyű szörnyeket, s hű táltos-sárkányt megsarkantyúzván meg sem áll a Képzelet mindenre Képes Képi Váráig. Ott majd minden maszk maximáltan a helyére kerül? Ami fönn volt, lenn lesz, az elsőből utolsó, az Utolsóból Első, a királyból koldus, a Koldusból Király lesz. Ez minden derűlátó apokalipszis szcenáriója, merthát a jókimenetelű Végítéletnek is van egy láthatatlan, de kikövetkeztethető, vagyis kiolvasható forgatókönyve.



Jól értesült források most befutott jelentése szerint ezt az egész irkafirkát, amit nekünk Sex-pír néven adtak be, ezt az egész Rómeó-Hamlet-Othello-Ophelia-mesét nem Shakeszpeare írta, hanem… Szőcs Géza. Avagy… Morus Tamás. Illetve: hogy mondjuk már el mindent -: Morus is Szőcs volt, szóval: ő hibás az egész színházért… Egyesek szerint Szőcs nem más, mint comte de Saint-Germain, a Halhatatlan… Mások viszont azt hiszik, hogy ez a Halhatatlan épp Vadas, aki ezen az ezredvégen Gyergyószentmiklós városát választotta lakhelyül.



Én viszont azt hiszem, hogy jelenleg a Figura e széles Transzilvánia legprofibb nemprofi együttese, hogy Vadas László Károly a hazai rendezés legígéretesebb elő-klasszikusa, s hogy Szőcs Géza a legélőbb klasszikus.


1997. 03. 21.

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Figura Kollokvium
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu