Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Budaörsi Latinovits Színház

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014

William Rowley - Thomas MiddletonMaskarák

fordítóHamvai Kornél
  • De Floresbizalmi ember Vermandero házánálIlyés Róbert
  • Beatrice-JoannaVermandero lányaBohoczki Sára
  • Alsemeronemes, később Beatrice férjeÓdor Kristóf
  • Alibiusféltékeny doktorDióssi Gábor
  • IsabellaAlibius feleségeSpolarics Andrea
  • LollioAlibius szolgájaBöröndi Bence
  • Antonionemesur Vermandero kíséretében, és álápoltak Alibius intézményébenMárkus Sándor
  • Franciscusnemesur Vermandero kíséretében, és álápoltak Alibius intézményébenChován Gábor
  • VermanderoAlicante kormányzója, Beatrice apjaBregyán Péter
  • Tomazo de PiracquonemesBán Bálint
  • Alonzo de PiracquoBeatrice jegyeseSági Ádám
  • DiaphantaBeatrice komornájaPáder Petra
  • JasperinoAlsemero barátjaMiklós Marcell
  • SzereplőCsernák NorbertHáber KrisztiánKocsis ZsófiaMolnár EvelinMolnár ZsófiaOláh DóraVarga Krisztián
  • rendezőBerzsenyi Bellaagh Ádám
  • díszlettervezőBachraty Gábor
  • jelmeztervezőPető Kata
  • dramaturgKovács Kristóf
  • fordítóHamvai Kornél
  • zeneMonori András
  • koreográfusJaross Viktória
  • súgóMészáros Csilla
  • rendezőasszisztensBarnet Mónika

Ennek a tragikomédiának (amúgy két Shakespeare-kortárs a szerzője, egy tisztességben megőszült tragédiaíró – Middleton –, és egy vígjátékra szakosodott testes színművész, miszerint kövér pojáca – Rowley), majd minden szereplője címszereplő, mert mindenki álarcot hord, vagyis senki sem az, akinek látszik, de még csak az sem, akinek hiszi magát. A maskarákat mindössze az különbözteti meg egymástól, hogy van, amelyiket sikerül az utolsó pillanatban lekapni, míg ismét másokat már nem, örökre ráégnek viselőjük arcára, még a túl korán érkező utolsó pillanat után is. Amúgy a szerelemről szól; nem a tavaszi holdcsicsergős változatáról, amiről a szív dalol és Valentin-napot lehet alapozni rá, hanem a másikról, amiről a hús vonyít; amelyik szégyenben kezdődik és bűnben ér véget, gyilkosságban, és már azt sem tudjuk, hogy szerelemből öltünk-e, vagy beleszerelmesedtünk a gyilkolásba. Találkozunk szende szűzlánnyal, kit kényes-fényes kisasszony-mivolta visz a lejtőre, ahol egyre vérnőszőbb kéjjel bucskázik lefelé; szépreményű ifjúval, aki a tudományra esküszik, és vele a reményre, hogy a világ kiismerhető, holott az orráig sem lát el az ember; és végül a férfival magával, aki csupa szolga-alázat és despota-gőg, aki a szörnyűségé- ben hordja a varázserejét, és a varázslata csupa szörnyűség. Találkozunk továbbá őrültekkel és bolondokkal, meg az őrzőikkel, megtudhatjuk, mi a különbség közöttük (semmi: mindnyájan rosszul őrzik egymást); és a végén, ha bele nem fulladunk a kiontott vér tengerébe, még egy bájos kis maszkatánccal is kedveskednek nekünk.


  • A szépség (és) a szörnyeteg
  • Őrjítő, halálos szerelem
  • Nyereményjáték
  • Bemutató után a Maskarákról
  • Interjú Berzsenyi Bellaagh Ádámmal

2016. 11. 19.

Az előadás hossza: 150 perc 1 szünettel

Jegyvásárlás

Galéria

  • Maskarák
    Budaörsi Latinovits Színház Maskarák
    rendezőBerzsenyi Bellaagh Ádám
  • Maskarák
    Budaörsi Latinovits Színház Maskarák
    rendezőBerzsenyi Bellaagh Ádám
  • Maskarák
    Budaörsi Latinovits Színház Maskarák
    rendezőBerzsenyi Bellaagh Ádám

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Budaörsi Játékszín
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu