Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Városmajori Szabadtéri Színpad

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2021/2022
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2006/2007
  • 2005/2006

Pierre Augustin Caron de BeaumarchaisFigaro házassága

Egy őrült nap története két részben
  • Almaviva grófAndalúzia kormányzójaHarmath Imre
  • RosinagrófnéBánfalvy Ágnes
  • Figarobelső inas és mindenesRékasi Károly
  • Suzannekomorna, Figaro jegyesexxx
  • MarcellinaházvezetőnőIván Ildikó
  • Antoniokertész, Susana nagybátyjaBácskai János
  • FanchetteGyarmati Éva
  • Chérubina gróf apródjaBaghy János
  • Bazilioa grófné zenetanáraDóczy Péter
  • BartoloorvosJózsef Matoricz
  • Don Gusmi de GusmanbíróUrmai Gábor
  • Du MarekVirág László

Stylist: Dülk Kata

Továbbá udvaroncok, cselédek, parasztok
  • rendezőBánfalvy Ágnes
  • díszlettervezőGulyás Imre
  • jelmeztervezőLibor Katalin
  • dramaturgdr. Sződy Szilárd
  • zeneKokavecz Iván
  • a rendező munkatársaUllmann Krisztina
A francia forradalom egyik irodalmi "előszeleként" is felfogható műben Figaro és Suzanne - inas és komorna - esküvőjükre készülődnek. Almaviva gróf, a gazdájuk azonban - szemet vetvén Suzannera - újból érvényesíteni akarja az időközben megszüntetett feudális kiváltságot: az első éjszaka jogát. Ugyanakkor féltékeny Cherubinra, a mindenkinek udvarló kis apródra. A grófné - férje állandó gyanúsítgatására - a jegyespárral szövetkezik. Miután kiderült, hogy Marcellina - akihez egy régi adóslevél alapján hozzá akarják kényszeríteni - Figaro tulajdon édesanyja, nem lehet tovább halogatni az esküvőt. Közben a grófné és Suzanne ruhát cserél és Suzanne találkára hívja a grófot...

A Figaro házassága - a neves programajánló portál megfogalmazása szerint - "remek kor- és jellemrajz, de bravúros cselvígjáték is. Kiáltvány a francia forradalom előtt, miközben a szerelem forradalmát hirdeti. A szerelemét, ami boldogítóbb, mint a politikai jelszavak, de néha kíméletlenebb, mint a guillotine", lássuk akár "egy tinédzser epekedő szerelmét az úrnője iránt, a megunt úrnő szerelmét a férje iránt, a férj vágyakozását minden fellebbenő szoknya után." Míg Figaro a darab végén egy igazi, örökérvényű igazsággal "köszön el tőlünk" és mutatja be érzékletesen az emberi természet egyik alapvető vonását: "Szegény voltam: megvetettek. Látták, hogy eszem is van: meggyűlöltek. Most, hogy szép feleségem és csinos vagyonom lett...

"Bizonyos értelemben ez az előadás - amellett, hogy helyzetkomikumokban bővelkedik és vígjátéki elemek sokaságát hordozza - rólunk is szól, hogy miként tudjuk érvényre jutattni becsületesen, leleményesen a bennünk rejlő értékeket és tehetséget, anélkül, hogy vétenénk a legfőbb isteni, emberi és közösségi törvények ellen. Fontos feladatunk, hogy mindezekre rávilágítsunk, miközben az emberi jellemvonások groteszk és mulatságos pillanatait is be kell mutatnunk. A fentiek miatt tartom eszményi, de ugyanakkor nagyon nehéz feladatnak a Figaro házassága színrevitelét." /BÁNFALVY ÁGI/

2010. 01. 29.

Az előadás hossza: 120 perc 1 szünettel

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Szabad Tér Színház
  • Margitszigeti Szabadtéri Színpad
  • Budai Parkszínpad
  • Szent Margit kolostor-romok
  • Meseszínpad -Margitsziget
  • Margitszigeti Víztorony
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu