Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Zsámbéki Színházi Bázis

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor

Dühöngés a Bázison

Artner Sisso
2013. július 18.
Ez az első olyan tehetséggondozó program, ami mögött ott áll a három egyetem, és a frissen végzettek együtt dolgozhatnak. – Interjú Gáspár Anna produkciós vezetővel
Fotó: Kleb Attila

- Hogyan állt össze a Dühöngő című előadás? 

Az előadás ötlete Marofka Mátyásé volt, aki több mint egy éve keresett meg a Dühöngő tervével. Szeretett volna Beczásy Áronnal dolgozni, aki végül összeválogatta az alkalmi társulatot. Krajcsi Nikolett lett Alison, így három frissen végzett egyetemista dolgozott együtt a majd' egy évig tartó próbafolyamat során. Ezért lett ez az előadás három színházi egyetem közös előadása, ami a zsámbéki bemutató után turnéra indul és mindhárom oktatási intézménybe elvisszük.  

- Miért a Bázis lett a műhely és a bemutató helye? 

Ez az első olyan tehetséggondozó program, ami mögött ott áll a három egyetem, és a frissen végzettek együtt dolgozhatnak. A Zsámbéki Színházi Bázis sok hasonló kezdeményezésnek volt a bölcsője - nem egy társulat, formáció, színházi előadás-sorozat kezdődött itt a bázison. Szerintem az egész előadás koncepciója és mögötte lévő, a tehetséggondozásra fókuszáló összefogás nagyon illik Zsámbék szellemiségéhez. 

- Dolgoztál-e korábban is a Bázissal? Milyennek találtad most a körülményeket?

Jelenet a Ronald David Laing: tényleg szeretsz? című előadásból, rendező: Dömötör Tamás
Jelenet a Ronald David Laing: tényleg szeretsz? című előadásból, rendező: Dömötör Tamás
Fotó: theater.hu - Ilovszky Béla
A Tényleg szeretsz című előadással dolgoztunk a Bázison pár éve, de nézőként jöttem rendszeresen. Nagyon izgalmas és inspiráló környezet, és kicsit elzárva a világtól könnyebb koncentrálni, elmélyülten dolgozni. A bázison dolgozók igazi csapattagok lettek, a sok segítő kéz a produkciók mögött láthatatlan marad a nézőknek, de nekünk elengedhetetlen. 

- Miért aktuális szerinted Osborne műve? 

Erre bizonyára minden nézőnek meglesz a saját válasza, miután megnézte az előadást. Számomra azért különleges ez a mostani adaptáció, mert ritkán kísérleteznek azzal, hogy tényleg huszonévesek játsszák az egyébként huszonévesre írt szerepeket. Amellett, hogy fiatal, pályájukat most kezdő színészeknek adunk lehetőséget a bemutatkozásra, nagy terhet is rakunk a vállukra ezekkel az összetett karakterekkel. A próbákat nézve nagyon izgalmas, hogy mi és hogyan csapódik le ebből bennük. 

- Milyen módszerrel dolgozik a rendező? Hogyan alakult a szereposztás? 

Az előadást tavaly nyáron kezdtük el próbálni, egy több hetes workshoppal. Utána, mivel mindenki másik városban élt, tanult, két-három havonta tartottunk egyhetes intenzív próbaidőszakokat. A diplomaosztók után pedig gőzerővel kezdett dolgozni a csapat. Így, hogy majd' egy éve készülünk, van olyan, aki egészen megváltozott, felnőtt, megkomolyodott, ezért a szerepek is ezzel a folyamattal együtt értek, formálódtak. Beczásy Áron, Marosvásárhelyen végzett rendező az "együttélős", elmélyült munkában hisz, és erre remek lehetőség adódott itt a Zsámbéki Bázison.

-       Milyennek látnád szívesen jövőre, tíz év múlva a Bázist?

Gáspár Anna
Gáspár Anna
Boldog lennék, ha sok ilyen kísérleti műhelymunkának adna otthont a Bázis. Szerintem nagyon alkalmas hely arra, hogy kezdő színházi műhelyek itt telepedjenek meg, és fejlődjenek. Örömmel látnám, ha a Bázis működése kiszélesedhetne, és nem csak nyáron pezsegne itt az élet, hanem ahogy az időjárás engedi, akár tavasszal és ősszel is. Remek helyszín workshopokra, továbbképzésekre, színházi próbafolyamatokhoz - ide mindig szívesen jön az ember. 

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Zsámbéki szombatok
  • Haditechnikai Múzeum
  • Y.East
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu