Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Zsámbéki Színházi Bázis

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003

Peter WeissMarat / Sade

Hangulatkeltés szünet nélkül
Jean Paul Marat üldöztetése és meggyilkolása, ahogy a charentoni elmegyógyintézet színjátszói előadják De Sade úr betanításában

A Gergye Krisztián Társulata és az Átrium Film Színház koprodukciója További produkciós partnerek: Zsámbéki Színházi Bázis /a Kultúrbrigád / Figura Stúdiószínház Gyergyószentmiklós
fordítóGörgey Gábor
  • Jean Paul MaratFullajtár Andrea
  • De Sade márkiTakács Katalin
  • Simonne EvrardEgri Márta
  • Charlotte CordaySipos Viktória
  • Duperretgirondista képviselőKerekes Viktória
  • Jacques RouxszerzetesMelkvi Bea
  • KikiáltóSzalontay Tünde
  • PopóBodor Johanna
  • KokóLőrinc Katalin
  • KukurikuMurányi MártaTóth Evelin
  • CoulmierTárnok Marica
  • rendezőGergye Krisztián
  • koreográfusGergye Krisztián
  • produkciós vezetőGáspár Anna
  • jelmeztervezőBéres Móni
  • fordítóGörgey Gábor
  • maszkKárolyi Balázs
  • zenei vezetőTóth Evelin
  • rendezőasszisztensBogdán Zenkő

Peter Weiss színháztörténeti jelentőségű drámája egy kortárs alkotó számára megkerülhetetlen feladat. Ez a mű, a mindenkori jelen, a kiélezett korszakok kontextusában olyan létkérdéseket fogalmaz meg, amelyek feltétele nélkül az ember képtelen belehelyezni magát a világba. Bár a kérdésekre adható válaszok nem felszabadítóak, a lét értelmetlensége, a világból való kiábrándultság megmagyarázhatatlansága mégis elnyeri létjogosultságát, ami jó esetben tettre és felelősségvállalásra sarkallja az egyént, és az emberiség jobbításának szándékát hívja elő. A koncepció jelentős ereje, hogy csak női szereplőkkel adnánk elő a drámát, amely számos szabad értelmezést nyit meg, például a férfi mint forradalmár hiányát a jelenkorban, a nők egyre jelentősebb szerepvállalását a társadalom alakulásában, rávilágít a nemi szerepek eltolódására, és a közéleti személyek hitelességére. Egy olyan abszurd társadalmi képlet, amelyben férfiszerepek szövegei nők szájából elhangozva talán érvényesebben hathatnak, miközben a világtól és férfiaktól elzárt őrülteknek titulált nők tablója egyben a terméketlenséget is jelzi.

Gergye évek óta olyan drámai műveket választ, (Nádas Péter: Találkozás, Temetés / Heiner Müller: Kvartett / Agota Kristof: Egy elsurranó patkány/ Beaoudon: Mi a neved? ), amelyek megvalósításában kiemelt jelentősége van az előadók fizikai megnyilvánulásának, amely által a jelenlét maga is kortárs táncként értelmezhető. Ez a botránymű totális színházként működik. Meghatározhatatlan műfajiságával a mozgásnak, a pantomimnek kiemelt jelentőséget biztosít, és táncos alkotóként a személyes érintettségre, és ezáltal a testi megnyilatkozásokra helyezném a hangsúlyt.

2014. 10. 29. Munkabemutató: Zsámbék Színházi Bázis 2014. 08. 31.

Galéria

  • Marat / Sade
    Marat / Sade
    Marat / Sade
    Marat / Sade
    A Zsámbéki Színházi Bázison bemutatták Peter Weiss: Marat / Sade című darabját a Gergye Krisztián Társulat előadásában. Rendező: Gergye Krisztián.
    2014. augusztus 30.
    Átrium Film-Színház

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Zsámbéki szombatok
  • Haditechnikai Múzeum
  • Y.East
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu