Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Székelyudvarhelyi Tomcsa Sándor Színház

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1989/1990

Garaczi LászlóPlazma

Kocsmaszínház
Felolvasó színházi előadás
15 éven aluliak számára nem ajánlott
  • MohaiplazmaskacBenedek Botond Farkas
  • FábiánplazmapasasDénes Gergely
  • BallaplazmatagDunkler Róbert
  • RékaplazmaasszonyBalog Dóra e.h.
  • BoriplazmacsajAlbert Orsolya e.h.
  • ÁrpiTóth Árpád
  • rendezőTóth Árpád
A Plazma nem egy komplex történet, aminek eleje, vége van és közte rengeteg drámai fordulat. A Plazma kokép (kórkép), abszolút tükröt tartva a jelenkori társadalomnak, minden igazságával és igazságtalanságával, fájdalmakkal és falcs örömökkel, beteg lelkiállapotaival és fogyasztói globalizált falánkságaival. Emberek és köztük lévő kapcsolataik, ezeket nyújtja az előadás. Olyan emberekét, akik ma a valós életben körülvesznek bennünket. A plazma nem bírál, nem ítél, nem jó, nem rossz, csak mutatja, ami van.
Tóth Árpád

Garaczi napjaink konzumvalóságát festi találékonyan: egy képzeletbeli kereskedelmi rádió hol magafeledten jópofizó, hol otrombán agresszív, április elsejéhez kötődő műsora a keret, mely némiképp összefogja a szerteágazó, de össze-összefutó történetsort, melynek - a teljesség igénye nélkül - része a hídra mászott öngyilkosjelölt, a magát sajátos öntudattal anyagmozgatónak nevező betörő, a művelődés gondolatától is irtózó szőke liba, a nagymenő gengszter-vállalkozó. A mozaik önmagában akár banálisnak is ható elemeit részben a puzzle-szerkezet teszi érdekessé, részben a reálszituációkat megemelő, stilizáló írói eszközök (melyekbe egyaránt beletartoznak a közbeékelt dalbetétek, a kiforgatott, abszurddá élezett, rémálomként is értelmezhető szituációk - pl. a gyerekcsere jelenete -, vagy maga a sajátos, „garaczis” nyelv). A szövegből éppúgy létrehozható szimbolikus, szürreális látványszínház, mint lecsupaszított, a reálszituációkkal ötletesen eljátszó, színészközpontú előadás.
Urbán Balázs, kritikus

2009. 10. 06. Udvarhelyi Kávéház

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • dráMA
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu