Színházak
Szeged Nemzeti Színház Kisszínház
- 2021/2022
 - 2019/2020
 - 2018/2019
 - 2017/2018
 - 2016/2017
 - 2015/2016
 - 2014/2015
 - 2013/2014
 - 2012/2013
 - 2011/2012
 - 2010/2011
 - 2009/2010
 - 2006/2007
 - 2005/2006
 - 1988/1989
 - 1981/1982
 - 1980/1981
 
Henrik IbsenHedda Gabler
Dráma
- Jörgen Tesmana kultúrtörténet ösztöndíjasaPataki Ferenc
 - TesmannéHedda, Jörgen feleségeDanis Lídia
 - Juliane Tesman kisasszonyJörgen nagynénjeFekete Gizi
 - ElvstednéErdélyi Timea
 - BrackasszesszorJakab Tamás
 - Ejlert LövborgKedvek Richárd
 - BerteTesmanék szobalányaMarkovits Bori
 
- rendezőKeresztes Attila
 - díszlettervezőFodor Viola
 - jelmeztervezőBianca Imelda Jeremias
 - súgóAlmási Gyöngyi
 - ügyelőBacsa Erika
 - rendezőasszisztensGáspár Erzsébet
 
Az irodalomkritika Hedda Gablert a „női Hamletként” tartja számon. Ibsen szerint „Hedda számára az élet komédia, melynek nem éri meg kivárni a végét”. A gyönyörű, erélyes, büszke Hedda a biztonságos életért, a nyugodt, fényűző életmód kedvéért hozzámegy az átlagos, megbízható, de legkevésbé sem briliáns professzorjelölthöz, Jørgenhez. Megfeneklett kapcsolatukba hirtelen betoppan egy harmadik, a múltból felbukkanó idegen, Ejlert, aki tükröt tart elébük, megidézi egykori, titkokkal terhes közös múltjukat, és kibogozza viszonyukat. Az asszony rajong a nagy, végletes gesztusokért, céljai és indítékai sajátos logikát követnek. Semmilyen eszköztől nem riad vissza annak érdekében, hogy irányítása alá vonja a körülötte élő férfiak életét. Ejlert szakmájában és magánéletében is riválisa lesz Jørgennek…
Henrik Ibsen (1828-1906) nemcsak a polgári élet hétköznapi katasztrófáinak első nagy drámai ábrázolója volt, de egyúttal a nőalakok, a női sorsok specialistája is. A szerző a megértés és a megérteni vágyás, nem pedig a morál felől közelített alakjai felé, s nem riadt vissza olyan helyzetek elemzésétől sem, melyek közfelháborodást váltottak ki.
Henrik Ibsen (1828-1906) nemcsak a polgári élet hétköznapi katasztrófáinak első nagy drámai ábrázolója volt, de egyúttal a nőalakok, a női sorsok specialistája is. A szerző a megértés és a megérteni vágyás, nem pedig a morál felől közelített alakjai felé, s nem riadt vissza olyan helyzetek elemzésétől sem, melyek közfelháborodást váltottak ki.
2012. 02. 24.







