Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Szatmárnémeti Északi Színház Harag György Társulat

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1986/1987
  • 1985/1986
  • 1984/1985
  • 1983/1984
  • 1982/1983
  • 1981/1982
  • 1980/1981
  • 1979/1980
  • 1978/1979
  • 1977/1978
  • 1976/1977
  • 1975/1976
  • 1974/1975
  • 1973/1974
  • 1972/1973
  • 1971/1972
  • 1970/1971
  • 1969/1970
  • 1968/1969
  • 1967/1968
  • 1966/1967
  • 1965/1966
  • 1964/1965
  • 1963/1964
  • 1962/1963
  • 1961/1962
  • 1960/1961
  • 1959/1960
  • 1958/1959
  • 1957/1958
  • 1956/1957
  • 1955/1956
  • 1954/1955
  • 1953/1954

Carlo GoldoniKülönös történet

Vígjáték
  • Filibertogazdag kereskedőRappert-Vencz Gábor
  • Gianninaa leányaRappert-Vencz Stella
  • RiccardoüzletemberIstván István
  • Costanzaa leányaNémethy Zsuzsa
  • De La Coteriefrancia főhadnagyNagy Csongor Zsolt
  • MariannaGiannina szobalányaCsiki Orsolya
  • Guascognaa főhadnagy tisztiszolgájaPéter Attila Zsolt
  • rendezőCsurulya Csongor m.v.
  • díszlettervezőMaria Gheorghiade
  • jelmeztervezőMaria Gheorghiade
  • zeneManfrédi Annamária
  • súgóDobos Kati
  • ügyelőFábry Zoltán
  • rendezőasszisztensIodi Renáta e.h.

„Goldoni átmenet a commedia dell'arte és a polgári színház között. Művészetében az fogott meg leginkább, hogyan lehet történeteket elmesélni úgy, hogy a színészet mesterségbeli eszközeit helyezze előtérbe. A mi előadásunkban arra törekszünk, hogy ezt a fajta mesterségbeli tudást hangsúlyozzuk, ugyanis, ha az egyszerűen lejelzett, maszkírozott technikával élünk, megbukik a produkció.

Szándékosan választottam a szerző ezen kevésbé ismert darabját. Goldoni műveiből fölsejlik, hogy remek drámaíró volt, aki nagyon jó ritmussal, nagyon pontosan - szinte zeneileg lekottázva - szerkesztette meg darabjait. A Különös történet is ezek közé tartozik. Az a célom, hogy az előadás szereplői önmagukra alkalmazzák a szöveget, s így napjainkra vonatkoztassák a darabban foglaltakat. Ne a 18. századi komédia eljátszásának lehetőségeit keressék, hanem az önértelmezés alkalmát találják meg a játékban. Goldoni óta sok minden változott az életünkben, és szinte kötelező egy olyan színpadi világot létrehozni, amely saját logikáján belül, következetesen végigviszi azt a vonalat, amit mi gondolunk az előadásról.



Engem alapvetően a színházban az érdekel, hogy mi történik az emberben, hogyan jut el bizonyos következtetésekhez, miért dönt úgy, ahogy dönt. A Különös történet több lehetőséget is nyújt ennek megmutatására. Mi az előadásban megpróbálunk "félre" szerzői utasításokkal eljátszani. Nem hiszem, hogy a gondolkodás steril, pusztán szellemi szinten nyilvánulna meg, hanem azt gondolom, igenis fájdalmas és torokszorító következményei is lehetnek.” (Csurulya Csongor, az előadás rendezője)


2006. 11. 17.

Galéria

  • Különös történet
    Különös történet
    Különös történet
    Különös történet
    A Szatmárnémeti Északi Színház Harag György Társulata bemutatta Carlo Goldoni: Különös történet című vígjátékát Csurulya Csongor rendezésében.
    2007. június 24.
    Szatmári színház

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Szatmárnémeti Bábtagozat
  • Ács Alajos Stúdió
  • Sorompók nélkül
  • Interetnikai Fesztivál – Szatmár
  • Tranzit FESZT
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu