Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1986/1987

Bob Fosse - Fred Ebb - John Harold KanderChicago

Musical
  • Roxie HartSzalma Hajnalka
  • Velma KellyPál Ferenczi Gyöngyi
  • Billy FlynnKolcsár József
  • Morton MamaGajzágó Zsuzsa
  • KonferansziéKónya-Ütő BenceMátray LászlóVarsányi Szabolcs
  • Amos HartErdei Gábor
  • LizKorodi Janka
  • AnnieVass Zsuzsánna
  • Cseng-LiP. Magyarosi Imola
  • JuneKovács Kati
  • MonaFekete Mária
  • Mary SunshineD. Albu Annamária
  • Fred CaselyPignitzky Gellért
  • Fogarty őrmesterNagy Kopeczky Kristóf
  • Martin HarrisonDerzsi Dezső
  • BíróFekete Zsolt
  • Aaron ügyvédMárton Lóránt László
  • EsküdtGöllner Boróka
  • rendezőPuskás Zoltán
  • divattervezőIzsák Szőke
  • jelmeztervezőLedenják Andrea
  • koreográfusGyenes Ildikó
  • fénytervezőMajoros Róbert
  • korrepetitorLőfi Gellért
  • zenekarvezetőSzőcs Botond
  • hegedűRáduly Zsófia
  • basszusgitárTóth-Györbiró Apor
  • szaxofonGábor Szabolcs
  • trombitaGrosar Paul
  • zenészCsoma Attila
  • súgóKis Katinka
  • ügyelőVeress Zsóka

A Chicago örök érvényű problémákat, időtlen kérdéseket feszeget. Némi cinizmussal közelít a musical műfajára jellemző show jelleghez, pontos képet festve a hirtelen fölkapott celebek, sztárok hamis, képmutató világáról, mely számunkra is ismerős lehet a médiából. Ugyanúgy azokkal a manapság általános tapasztalatokkal is szembesít, hogy milyen társadalomformáló ereje van a korrupciónak, hogy az igazságszolgáltatás néha csak színjáték, hogy mennyire manipulatívan hat a média a közösségi tudat alakulására. Hogy manapság a gyilkosságok híre is csupán ideig-óráig tartó szenzáció, mert közömbössé váltunk a halál iránt, vagy éppenséggel elfogadhatónak tartjuk az emberi élet kioltását.



Ezenkívül azt az általános jelenséget is pontosan érzékelteti a Chicago, amikor a forma diktál a tartalom helyett, amikor sokkal fontosabbnak tűnik egy esemény tálalása, kontextusa, mint maga az esemény. Hogy a youtube-erek, TikTok sztárok és a szociális média különböző más felületein felbukkanó üresfejű divatdiktátorok megnyilvánulásainak útvesztőiben mindenfajta emberi érték és az élet maga is relatívvá vált, csak a botrányos dolgok számítanak igazi hírnek, szinte lehetetlen elválasztani egymástól a minőségi és teljességgel értéktelen tartalmakat.



Aligha lehetne tehát aktuálisabb zenés darabot találni a világ jelenlegi állapotának bemutatására, mint a Chicago, melyben a legszörnyűbb bűn is megvásárolható, relativizálható, ha elég pénze van az embernek, melyben a rossz nem nyeri el méltó büntetését, melyben nem rózsaszín álom az élet. Mert a „happy end”-el végződő vidám zenés történetekkel ellentétben itt a közismert dallamok, látványos előadói megnyilvánulások és színes jelmezek mögül a valóság kiábrándító józansága köszönt ránk.


2023. 12. 31.

Az előadás hossza: 150 perc 1 szünettel

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Cimborák Bábszínház
  • Sepsiszentgyörgy Új Stúdió
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu