Színházak
Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház
- 2025/2026
 - 2024/2025
 - 2023/2024
 - 2022/2023
 - 2021/2022
 - 2020/2021
 - 2019/2020
 - 2018/2019
 - 2017/2018
 - 2016/2017
 - 2015/2016
 - 2014/2015
 - 2013/2014
 - 2012/2013
 - 2011/2012
 - 2010/2011
 - 2009/2010
 - 2008/2009
 - 2007/2008
 - 2006/2007
 - 2005/2006
 - 2004/2005
 - 2003/2004
 - 2002/2003
 - 2001/2002
 - 2000/2001
 - 1999/2000
 - 1998/1999
 - 1997/1998
 - 1996/1997
 - 1995/1996
 - 1994/1995
 - 1993/1994
 - 1992/1993
 - 1991/1992
 - 1990/1991
 - 1989/1990
 - 1988/1989
 - 1987/1988
 - 1986/1987
 
MolièreA fösvény
Az előadás megtekintését 14 éven felüli nézőinknek ajánljuk.
- Harpagonszerelmes MariannbaPálffy Tibor
 - CléanteMariann szerelmeseDerzsi Dezső
 - ÉliseHarpagon lánya, Valère szerelmeseSzalma HajnalkaPál Ferenczi Gyöngyi
 - ValèreAnselme fia, Élise szerelmeseNagy AlfrédMátray László
 - MariannBenedek Ágnes
 - AnzelmSzakács László
 - FruzsinaházasságközvetítőGajzágó Zsuzsa
 - SimonpénzközvetítőDebreczi Kálmán
 - FecskeCléante barátjaKónya-Ütő Bence
 - JakabHarpagon szakácsa és kocsisaErdei Gábor
 - KeszegHarpagon inasaMárton LórántNagy Lázár József
 - A rendbiztosDiószegi Attila
 
- rendezőBocsárdi László
 - díszlettervezőBartha József m.v.
 - jelmeztervezőDobre-Kóthay Judit m.v.
 - dramaturgZsigmond Andrea m.v.
 - fordítóIllyés Gyula
 - súgóGazda Szende
 - ügyelőV. Bartha Edit
 
„Boldog akarok lenni!” – mondja Cléante A fösvényben. 
Bár ezt akármelyik szereplő mondhatná. Sőt, akármelyikünk ugyanígy mondaná.
Mert mind a boldogságot keressük – vagy csupán a boldogulást? Egy színházi előadás (akárcsak egy új év kezdete) tökéletes alkalom arra, hogy ezt a kérdést felvessük.
Milyen stratégiát választottunk eddig a (túl)élésre? Mire alapoztuk az életünket?
Van, aki számára az emberi viszonyok a legértékesebbek. Pedig ez azt is jelenti, hogy nem használhatja (el) a másikat.
Mások ellenkezőleg: élettelen dolgokat bálványoznak. Mert azokat jól lehet használni. S mind közül a pénz a legsimulékonyabb...
Ugyanígy vannak ezzel A fösvény szereplői. A szeretetvágy, illetve a tulajdon vágya hajtja őket. Hol ettől, hol attól remélnek biztonságot. De leginkább mindkettőtől.
Az előadás nem kezesbárányokról szól. A molière-i komédia nem könnyű hab, hanem kemény penge, amely az embert a benne munkáló szeretetlenségre csupaszítja le. 
„Mert hát ugyan szeret téged, de a pénzt, azt mégiscsak jobban szereti.”
Van-e a mi életünkben, amit jobban szeretünk a pénz által nyújtott biztonságnál?
Ha van, nevetni fogunk a nézőtéren. Ha nincs..







