Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Szigligeti Színház Nagyárad

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1986/1987
  • 1985/1986
  • 1984/1985
  • 1983/1984
  • 1982/1983
  • 1981/1982
  • 1980/1981
  • 1979/1980
  • 1978/1979
  • 1977/1978

Göncz ÁrpádModern Médeia

Monodráma, felújítás
  • MédeiaF. Bathó Ida
  • rendezőSzentmiklósi József
  • díszlettervezőMarie-Jeanne Lecca
  • jelmeztervezőPázmány Viktória
  • zeneDankó János m.v.
  • világításTóth Sándor
  • hangIfj. Bigus János
  • ügyelőGölle Ildikó
  • hangfelvételBodonea ValentinDankó JánosTripon János

Göncz Árpád eredetileg Magyar Medeia című monodrámáját F. Bathó Ida mutatta be, még a nyolcvanas évek közepén. Most a felújítás már egy új státusban lévő szerzőnek szólt, hiszen Göncz Árpád az egyik legfontosabb sorsfordító személyisége volt a magyarországi változásoknak, majd ő lett az új Magyar Köztársaság elnöke. És most idézzünk a régi bemutató kapcsán az egykori előadásról.

„A címet azért kellett megváltoztatni, mert a magyar szót nem engedélyezték az akkori hatóságok. Göncz Árpád még nem volt híres ember, «csak» jó műfordító és nálunk kevésbé ismert prózaíró. Az előadás a Medeia motívumra épített dráma.



Jászóné Deák Mada, a monodráma hőse egy válóperi tárgyalás, pontosabban a válás bírósági szentesítése utáni lelkiállapotban a telefonon és levelekben jelentkező volt férj szövegei, főképpen azonban közös gyermekük váratlanul bekövetkezett tragédiája a fájdalom, a szenvedés legmélyebb bugyraiba taszítja ezt a modern asszonyt, aki körömszakadtáig ragaszkodik a klasszikus erkölcsi értékekhez.” (Kántor Lajos, Utunk)

Az előadást, pontosabban a felújítást most is Szentmiklósi József rendezte.


1990. 04. 04.

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Lilliput Társulat - Nagyvárad
  • Nagyvárad Táncegyüttes
  • Transilvania Színpad
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu