Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Szigligeti Színház Nagyárad

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1986/1987
  • 1985/1986
  • 1984/1985
  • 1983/1984
  • 1982/1983
  • 1981/1982
  • 1980/1981
  • 1979/1980
  • 1978/1979
  • 1977/1978

August StrindbergJulie kisasszony

Dráma
fordítóLontay László
  • Julie kisasszonyTóth Tünde
  • Jeanlakájifj. Kovács Levente
  • KristinszakácsnőKovács Enikő
  • SzereplőGavriş ChristinaGavriş RamonaKonrád Tamás
  • rendezőFunk Iván
  • díszlettervezőTorkos István
  • jelmeztervezőTorkos István
  • dramaturgGálovits Zoltán
  • fordítóLontay László
  • koreográfusDimény Levente
  • fényMoszorják Attila
  • hangZsurka József
  • súgóKörner Anna

Strindberg, bár hírnevét főleg naturalista regényeivel alapozta meg, drámaírói működése és színházi tevékenysége döntően befolyásolta a svéd színházművészetet, sőt hatása a külföldi színpadokon is erősen érezhető volt. Kezdetben főleg romantikus drámákat írt, majd 1886-ban megírta első naturalista darabját, a Társakat. A Julie kisasszonyt 1888-ban írta. Egyfelvonásos drámája nem csak a téma merészsége miatt jelentős, hanem azért is, mert Strindberg a darabelőszavában fejtette ki a színpadi naturalizmus programját. Változó alakok, fejlődő jellemek, egyfelvonásos szerkezet, másfél óra megszakítás nélküli terjedelemben, a díszletekben a látványosságok kerülése, a színészi arcjáték érvényesülése az által, hogy a rivaldafényt megszüntetik, sötétített, kisméretű nézőtér stb. A Julie kisasszony előadását Svédországban a cenzúra nem engedélyezte, a külföldi színházak azonban hamar felfedezték és azóta is nagy sikerrel játsszák világszerte.



Szerelem és bűntudat, vágy és kielégületlenség, titok és hazugság halálos keveréke ez a darab. Szent Iván éjjelén feje tetejére áll a világ – a szolga diktál, az úrnő behódol: ünnepkor minden ember más. Egy ilyen ünnepen az alkohol és a mámor őrületében minden ember közelebb kerül ahhoz, aki valójában, ahhoz, ami közös bennünk. Ezen az éjszakán az emberek számot vetnek múltjukkal, jelenükkel. Az õ történetükön keresztül mi is magunkba nézhetünk –  vallja Funk Iván a bemutatásra kerülő darabról.


2006. 12. 09.

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Lilliput Társulat - Nagyvárad
  • Nagyvárad Táncegyüttes
  • Transilvania Színpad
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu