Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Szigligeti Színház Nagyárad

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1986/1987
  • 1985/1986
  • 1984/1985
  • 1983/1984
  • 1982/1983
  • 1981/1982
  • 1980/1981
  • 1979/1980
  • 1978/1979
  • 1977/1978

Aldo NicolajHárman a padon

Színmű
Országos bemutató
  • Bocca LiberoSzabó Lajos
  • Lapaglia LuigiGábor József
  • AmbraKakassy Ágnes
  • rendezőFarkas István
  • díszlettervezőBíró I.Géza
  • jelmeztervezőBíró I.Géza
  • súgóMogyoróssy Erzsébet
  • ügyelőMihály Katalin

A Hárman a padon című dráma védőbeszéd a társadalom perifériájára szorult öregek ügyében. Hősei három „fölösleges” ember, három nyugdíjas, akik életük már-már elveszett értelmét az egymásért való aggódásban, az egymással való meleg emberi szolidaritásban találják meg.



„A színpadon három idős ember beszélget két órán keresztül. A drámai produkció lényege itt nem az öncélú játék, hanem a szókimondás öröme, a vallomásé…A színésznek nem kell mást tennie, mint a kitűnően megírt szöveg sodrására bíznia magát. Ez az előadás egyetlen színészi teljesítményt – talán a legnagyobbat – követeli a művésztől: a feltétlen őszinteséget…” - Farkas István rendező gondolatai



„ A volt nyomdász és a volt számvevőszéki tisztviselő beszélgetése a padon nem kínál eseményt. A darab mégis cselekményekre épül annyiban, amennyiben a két magányos öregember egymáshoz közelítő vonzódása megmozdítja sivár életük érzelmi állóvizét.” – Implon Irén, Fáklya



„Két öregember napi sétáját végezve megismerkedik és beszélget. Aztán jön egy vénkisasszony, keresi az egyetlen hozzátartozó élőlényt, a macskáját, megismerkedik az öreg emberekkel, s néha beszélget velük. Hogyan lesz ebből dráma?Úgy, hogy itt a dráma nem a helyzetből, nem a viszonyok alakulásából kerekedik ki, hanem abból, amit a szereplők elmondanak magukról, illetve abból, amit a másik kettőével összevetve jelent az életük…Semmi fontos, semmi érdekes nem történt, amolyan közönségesen köznapi életek voltak, kisemberek kisszerű harca a család eltartásáért, az áhított nyugdíjért, mégis elfogyott kinek-kinek az élete, anélkül hogy észrevette volna. Az egyéni életek végső csődjéből így lesz társadalmi jelenség, az öreg emberek magára maradásának szomorú tényéből pedig társadalmi probléma.” – Gyöngyösi Gábor, Utunk


1977. 09. 06.

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Lilliput Társulat - Nagyvárad
  • Nagyvárad Táncegyüttes
  • Transilvania Színpad
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu