Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Szigligeti Színház Nagyárad

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1986/1987
  • 1985/1986
  • 1984/1985
  • 1983/1984
  • 1982/1983
  • 1981/1982
  • 1980/1981
  • 1979/1980
  • 1978/1979
  • 1977/1978

Deák Tamás - Ion BãieuFantasztikus történetek

Deák Tamás: Változatok egy szakadékra
Ion Bãieu: A kísértetidomár
Két egyfelvonásos színmű – Ősbemutatók
  • A NõBányai Irén
  • A FérfiLaczó Gusztáv
  • A ZongoristaAri Nagy Sándor
  • rendezőSzentmiklósi József
  • díszlettervezőCamelia Micu
  • jelmeztervezőCamelia Micu
  • speciális effektekCsáki ImreDankó János
  • speciális effektekFarkas MihályKudelász József
  • világításFarkas Mihály
  • hangBodonea Valentin
  • súgóKörner Anna
  • ügyelőRevoczky Róbert

„Deák Tamás: Változatok egy szakadékra illetve Ion Bãieu: A kísértetidomár című darabjaiból készült a stúdió-előadás. Mindkét alkotás ősbemutató, illetve a második magyar nyelvű ősbemutató.

Deák Tamás műve – Változatok egy szakadékra – jelenetfüzér, melyekben «a Nő és a Férfi határhelyzetben» van. A határhelyzet – a szakadék. Amelybe bele lehet esni, bele lehet ugrani, bele lehet kergetni valakit vagy önmagunkat, egyszóval: a vég. A választás kényszerűsége. A Nő és Férfi kapcsolatának különféle lehetséges változatait villantják fel a jelenetek, előzmények nélkül (illetve csak utalva ezekre), attól a pillanattól kezdve, hogy megérkeznek a szakadékhoz. Ez az építkezés erénye is, gyöngéje is. Erénye: a már említett tömörség, a drámai helyzet feszültsége, gondolatokban gazdag, sűrített szöveg. Gyöngéje: a sokadszori ismétlés, hogy a bármiképpen színezett Férfi-Nő kapcsolat végül is ugyanarra az egyetlen alapsémára vezethetõ vissza: jönnek, vitatkoznak, egyikük vagy mindkettő a szakadékban végzi.” (Horváth Sz. István, Utunk)

Ion Bãieu darabjában egy skóciai kastélyt készülnek az idegenforgalom rendelkezésére bocsátani, természetesen kísérteteivel együtt. De előzőleg átképzésre szorul a szellem-személyzet. Ilyen célból érkezik a kísértet-idomárnő, s mindjárt össze is találkozik a 180 éves lakájjal. És elkezdődik az idomítás…


1984. 04. 18.

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Lilliput Társulat - Nagyvárad
  • Nagyvárad Táncegyüttes
  • Transilvania Színpad
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu