Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Szigligeti Színház Nagyárad

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1986/1987
  • 1985/1986
  • 1984/1985
  • 1983/1984
  • 1982/1983
  • 1981/1982
  • 1980/1981
  • 1979/1980
  • 1978/1979
  • 1977/1978

Georges FeydeauBolha a fülbe

Bohózat
fordítóTabák László
  • Victor-Emmanuel ChandebiseHajdu Géza
  • PocheHajdu Géza
  • Camille ChandebiseSzentmiklósi József
  • Romain TournelÁcs Tibor
  • Finache doktorBorsos Barna
  • Carlos Homenides de HistanguaFekete Károly
  • Augustin FerraillonSzabó Lajos
  • ÉtienneLászló Attila
  • RugbyLaczó Gusztáv
  • BaptistMogyoróssy István
  • Raymonde ChandebiseCsíky Ibolya
  • Lucienne Homenides de HistanguaKiss Törék Ildikó
  • Olympe FerraillonF. Bathó Ida
  • AntoinetteGábor Kati
  • EugénieMolnár Júlia
  • rendezőFarkas István
  • díszlettervezőMaria Haþeganu
  • jelmeztervezőMaria Haþeganu
  • fordítóTabák László
  • világításFarkas Mihály
  • súgóKörner Anna
  • ügyelőRevoczky Róbert

„A 19. századi nagy bohózat-szerző darabjában csupa félreértés minden, ebből fakad aztán a konfliktus, a féltékenység, a titkos találkahelyből fakadó számos vígjátéki helyzet, és a két azonos alkatú főhős állandó felcseréléséből. Helyzet- és jellemkomikum állandó jelenléte egy felpörgetett cselekményű, sodró színpadi művet eredményez.

A szerző az örömelvű vígjátékok hagyományaiból az összes ügyeskedést bepakolja a darabba: két ágyat, amelyek gombnyomásra helyet cserélnek, hasonmást, aki mindig akkor jelenik meg, amikor a másik nincs jelen, álszerelmes levelet, kiugrasztani a nyulat a bokorból, féltékenységtől üvöltő férjet, bohócot, akit folyton seggbe rúgnak. A cél: egy hiperaktív Szentivánéj. Mániás hajszáig fokozni a fogócskát és maximális sebességgel csapódni bele a fináléba a már felpörgetett nézőkkel együtt, akik addigra azonosulnak a mű alaptézisével, hogy félre a meg-megfáradó monogámiával, szabad utat a szexuális energiáknak, éljen a promiszkuitás. Az ötleteket viszont nem elég csak bedobálni a színpadra, működtetni is tudni kell ezt a működésképtelenségig terhelt vígjátékot. Ehhez Feydeau precízen kiszámolta, hány ajtó kell, hány kanapé, a félreértendő kellékeknek, például nadrágtartó, hol a helye, és az öltöztetőnők melyik ajtónál várják tépőzáras mellénnyel az izzadt komikust.” (Helmeczi Hedvig, Ellenfény)


1984. 06. 10.

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Lilliput Társulat - Nagyvárad
  • Nagyvárad Táncegyüttes
  • Transilvania Színpad
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu