Színházak
Szigligeti Színház Nagyárad
- 2025/2026
 - 2024/2025
 - 2023/2024
 - 2022/2023
 - 2021/2022
 - 2020/2021
 - 2019/2020
 - 2018/2019
 - 2017/2018
 - 2016/2017
 - 2015/2016
 - 2014/2015
 - 2013/2014
 - 2012/2013
 - 2011/2012
 - 2010/2011
 - 2009/2010
 - 2008/2009
 - 2007/2008
 - 2006/2007
 - 2005/2006
 - 2004/2005
 - 2003/2004
 - 2002/2003
 - 2001/2002
 - 2000/2001
 - 1999/2000
 - 1998/1999
 - 1997/1998
 - 1996/1997
 - 1995/1996
 - 1994/1995
 - 1993/1994
 - 1992/1993
 - 1991/1992
 - 1990/1991
 - 1989/1990
 - 1988/1989
 - 1987/1988
 - 1986/1987
 - 1985/1986
 - 1984/1985
 - 1983/1984
 - 1982/1983
 - 1981/1982
 - 1980/1981
 - 1979/1980
 - 1978/1979
 - 1977/1978
 
- RendőrÁcs Tibor
 - SzásaKardos M. Róbert
 - AnitaFábián Anita
 - Bütyökifj. Kovács Levente
 - John (a holtteste)Dimény Levente
 - Egy nézőRácz Mari
 
- rendezőAlexandru Colpacci m.v.
 - díszlettervezőVioara Bara
 - jelmeztervezőVioara Bara
 - fordítóKálmán Judit
 - koreográfusLiviu Matei m.v.
 - zenei összeállításDelia Serban m.v.
 - díszlettervező asszisztensSzabó Júlia
 - fényNosz BotondOláh Attila
 - hangAlbert AlpárZsurka József
 - súgóKörner Anna
 - ügyelőSzász M. Ibolya
 - asszisztensRácz Mari
 
Janusz Glowacki (1938, Poznan) - drámaíró, novellista, forgatókönyvíró.
Novellistaként hívta fel magára a figyelmet, elbeszéléseiben a 60-70-es évek Lengyelországának valóságát dokumentálta kíméletlen szarkazmussal. A 70-es évek elején forgatókönyvíróként működik, ekkor írta első drámáit is. A szükségállapot bevezetése után elhagyta hazáját és az Egyesült Államokban telepedett le. Legnagyobb színpadi sikerét az Antigoné New Yorkban című darabjával aratta Lengyelországban és az Egyesült Államokban egyaránt. A 90-es évek óta gyakran visszatér hazájába.
Glowacki drámái a Lengyelországban ritkaságnak számító realista színházi hagyományhoz kötődnek, leggyakrabban az igénytelen nyárspolgári, külvárosi életformát karikírozzák ki - a szerző társadalmi érzékenysége, valamint ironikus-groteszk formanyelve emeli a lengyel drámairodalom nagyjai közé.
2004. 05. 02.



