Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

M-Stúdió - Mozgás Miscare Mouvment Studio

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008

William ShakespeareRomeó és Júlia

Táncjáték
  • CapuletOrbán LeventeFehérvári Péter
  • CapuletnéNagy Eszter
  • Montagueaz egymással vetélkedő egyik család fejeBajkó László
  • Párisifjú gróf, a herceg rokonaGyörgyjakab András
  • RomeóMontague fiaVeres Nagy Attila
  • Mercutioa herceg rokona, Romeo barátjaDávid Attila Péter
  • JúliaCapuleték leányaP. Magyarosi Imola
  • TybaltCapuletné unokaöccseSzekrényes László
  • DajkaJúlia dajkájaPolgár Emília
  • Lőrinc barátfranciskánusBajkó László
  • rendezőUray Péter
  • díszlettervezőCarmencita Brojboiu
  • jelmeztervezőCarmencita Brojboiu
  • hangChirițescu György
  • fénySzabó Huba
  • öltöztetőBoth Melinda
  • kellékBoth Melinda
  • ügyelőBartók EnikőTasnádi Kinga

Hogyan uralkodik el az emberben az indulat? A dühvé, gyűlöletté erősödő félelem mitől nem tud elcsöndesedni? Miért nem veszi észre az ember, micsoda pusztítást végez a gyűlölet abban is akiben gerjed, s abban is aki elszenvedi? Miért hisszük, hogy jogunk van a gyűlölethez, s hogy jogos és magától értetődő a bosszú a másik felett?



Mozgásszínházi előadás egy részben, fizikai-színházi képekben elbeszélve. Shakespeare halhatatlan alkotásának megfogalmazása táncban, gesztusban és színészetben.



Fizikai reakciók érzékeny belső történetekre. Viszonyés állapot mentén történő keresgélés, keresve a szövegmegjelenés adta kihívásokat és lehetőségeket.



„…már több ízben felmerülő kérdésre, miszerint a jövő színháza vajon a szó színháza-e, vagy inkább a látványé, az előadás a második mellett teszi le a voksát…” (Hegyi Réka)



Uray Péter rendezése

teljes mértékben a mozgásra alapoz, – nélkülözi Shakespeare szövegét. Az előadás a figurák közötti viszonyok mozgás általi minél pontosabb kifejezésére törekszik.

A mozgássorok révén két érzés válik erőssé: az általánossá fajult gyűlölködés, és a két fiatal tragikusan végződőszerelme. E két érzelem, életforma, magatartás az előadás mozgatórugója. Rómeó és Júlia páros mozgássorai kapcsolatuk minden lényeges pontját megrajzolják – az ismerkedést, a félénk közeledést, az egymásba szeretést, a szeretkezést, a kétségbeesést és a halált.



A díszletet és a jelmezt Carmencita Brojboiu tervezte: mindkettő fojtogató légkört áraszt. A férfiakon és nőkön egyaránt öltöny és arcot takaró kalap, kemény ingnyak, szorosan hátrafogott tincsek. A maszkulin jelmez jelképezi, hogy itt a nőknek nagy mozgástere nincs, olyan világban élnek, ahol a törvényeket nem ők határozzák meg, csak elszenvedik. Uray Péter rendező hajmeresztő vállalkozásnak minősítette a színpadra vitelt, az eredmény pedig egy lélegzetelállítóan szép előadás lett. (M Studio honlapja alapján)



A 2005-ben megalakult M Stúdió a Háromszék Táncegyüttes mozgásszínházi műhelyeként létrejött formáció, olyan kísérleti munkára szövetkezett, amely a színészi eszköztár lehetséges határait feszegeti, s a mozgás- és táncszínház területén kíván új, formateremtő előadásokat készíteni. Uray Péter művészeti vezetésével, az eddig Erdélyben ismeretlen műfaj meghonosítására és megszerettetésére vállalkozott.


2008. 11. 27.

Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu