Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Komáromi Jókai Színház

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1986/1987
  • 1985/1986
  • 1984/1985
  • 1983/1984
  • 1982/1983
  • 1981/1982
  • 1980/1981
  • 1979/1980
  • 1978/1979
  • 1977/1978
  • 1976/1977
  • 1975/1976
  • 1974/1975
  • 1973/1974
  • 1972/1973
  • 1971/1972
  • 1970/1971
  • 1969/1970
  • 1968/1969
  • 1967/1968
  • 1966/1967
  • 1965/1966
  • 1964/1965
  • 1963/1964
  • 1962/1963
  • 1961/1962
  • 1960/1961
  • 1959/1960
  • 1958/1959
  • 1957/1958
  • 1956/1957
  • 1955/1956
  • 1954/1955
  • 1953/1954
  • 1952/1953

Simor ÁgnesMesemag

  • SzereplőSimor Ágnes
  • rendezőSimor Ágnes
  • díszlettervezőWeszelovszky Anna
  • jelmeztervezőWeszelovszky Anna
  • díszletkivitelezőWeszelovszky Anna
  • szcenikusNémeth György
  • zeneKézdy LucaSzesztay Dávid
  • fénytervezőSzabon Bala
  • festett könyvEdgardo Gonzalez Papito

„Nyújtsad ki a kezedet, csukd össze a tenyered, elkaptál egy meseszálat, pödörd meg az ujjaid közt. Ha a mesėt végignézed, gondold meg majd, hova teszed?”



A Simorág Táncirkusz 2010 óta hoz létre meséket a színház, tánc, cirkusz, zene, irodalom formanyelvének összekapcsolásával. Világunkban a díszletek és a szereplők is folyton átváltoznak, ahogyan a mesék áramló képzeletvilágában bárki, bármivé alakulhat. Munkáink egyedi feldolgozások, különböző népek meséiből, vagy saját mesékből összegyúrt új történeteket hozunk létre. A történetek szimbólumokon keresztül válnak érthetővé, a humor és a líraiság egyszerre van jelen. Meséinkhez élőzenét használunk, mely erősíti, kiegészíti, inspirálja munkánkat. A történetek, melyeket átadunk, a kicsiket és nagyokat is magával ragadja, mert a mese mindenkinek szól!



"... mert a földben színes gyöngyöket szórtak el, azokat gyűjtötte tenyerébe, egy részét visszatette mélyre, hogy ha te is keresgélsz majd, földet ásol, megtaláld. "



A Mesemag át van szőve cirkuszi, színházi, bábszínházi történésekkel. Ahogyan a föld kérge a mese világából táplálkozva megnyílik, úgy jelennek meg a mesevers rétegei is. A díszlet önmagában egy képzőművészeti installáció, ami folyamatosan átalakul az előadás közben, bábjátéknak, zsonglőrködésnek, akrobatikának teremt teret. Mindehhez a hegedű és a zongorajáték összhangját a Kézdy-Szesztay zeneszerző duó önálló zenei világa teremti meg.



A történet különböző korokat, idősíkokat kapcsol össze, de míg látszólag lineáris, valójában az emlékek szétszórt törmelékeibe kapva tereket és időbeli távlatokat kapcsol egymásba. Ez a mese valójában önéletrajzi történet, amely a piciknek a mese szépségét idézi, a fiatalok és felnőttek számára egy kortárs fejlődéstörténetet jár körbe, azzal a kérdésfelvetéssel, hogy létezik-e még napjainkban fejlődéstörténet és valóban az egyén fejlődéséről van szó, vagy közösségi létről beszéljünk inkább és egyáltalán van-e ilyen?



„A hatvan percnyi játékidő olyan esszenciálisan sűrített, mint egy költemény. És valóban, ne epikára vagy drámára számítsunk a színpadon, hanem tömény lírára. A történések képekből, szimbólumokból bomlanak ki, a szavak csak mankók a megértéshez, de a mondatok is inkább az érzékeinkhez és nem értelmünkhöz szólnak, zeneiségük, az ismétlések ritmusa tovább építi a zene, a tánc, és a cirkuszi elemek által megteremtett hangulatot. Kicsiny, de heterogén közönségünk kortól függetlenül átadta magát az élménynek, az óvódás, a kisiskolás, a kiskamasz és a felnőtt közönség egyaránt megbabonázódott a Simorág meséjétől.



(...) Simor Ágnes előadóként a megtestesítője ennek a csodának a színpadon, de ő csak reprezentánsa annak az összművészeti munkának, ami a produkciót létrehozta. A szemünk előtt átalakuló, folyamatosan transzformálódó díszlet és a jelmezek (Weszelovszky Anna), az előadás számára komponált zene (Kézdy Luca – akivel már a Bábszínház Frankenstein adaptációjában találkoztunk – hegdűjátéka és Szesztay Dávid zongorafutamai alkotják a Mesemag zenei világát), Szabon Bala fényei, Simor Ágnes szavai valamint Eggardo Gonzalez Papito festett könyvei egyenrangú társként teremtik meg a mesét, egyik komponens sem másodhegedűs a szerkezetben, minden mozzanatnak kompozicionális jelentősége van.”


Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Komárom Benkő Géza Stúdiószínpad
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu