Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház Kelemen László Kamaraszínháza

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2025. június
  • 2025. május
  • 2025. április
  • 2025. március
  • 2025. február
  • 2025. január
  • 2024. december
  • 2024. november
  • 2024. október
  • 2024. szeptember
  • 2024. június
  • 2024. május
  • 2024. április
  • 2024. március
  • 2024. február
  • 2024. január
  • 2023. december
  • 2023. november
  • 2023. október
  • 2023. szeptember
  • 2023. június
  • 2023. május
  • 2023. április
  • 2023. március
  • 2022. december
  • 2022. november
  • 2022. október
  • 2022. szeptember
  • 2022. június
  • 2022. május
  • 2022. április
  • 2022. március
  • 2022. február
  • 2022. január
  • 2021. december
  • 2021. november
  • 2021. október
  • 2021. szeptember
  • 2021. augusztus
  • 2021. július
  • 2021. június
  • 2021. május
  • 2020. november
  • 2020. október
  • 2020. szeptember
  • 2020. augusztus
  • 2020. április
  • 2020. március
  • 2020. február
  • 2020. január
  • 2019. december
  • 2019. november
  • 2019. október
  • 2019. szeptember
  • 2019. augusztus
  • 2019. június
  • 2019. május
  • 2019. április
  • 2019. március
  • 2019. február
  • 2019. január
  • 2018. december
  • 2018. november
  • 2018. október
  • 2018. szeptember
  • 2018. június
  • 2018. május
  • 2018. április
  • 2018. március
  • 2018. február
  • 2018. január
  • 2017. december
  • 2017. november
  • 2017. október
  • 2017. július
  • 2017. június
  • 2017. május
  • 2017. április
  • 2017. március
  • 2017. február
  • 2017. január
  • 2016. december
  • 2016. november
  • 2016. október
  • 2016. június
  • 2016. május
  • 2016. április
  • 2016. március
  • 2016. február
  • 2016. január
  • 2015. december
  • 2015. november
  • 2015. október
  • 2015. szeptember
  • 2015. május
  • 2015. április
  • 2015. március
  • 2015. február
  • 2015. január
  • 2014. december
  • 2014. november
  • 2014. október
  • 2014. május
  • 2014. április
  • 2014. március
  • 2014. február
  • 2014. január
  • 2013. december
  • 2013. november
  • 2013. október
  • 2013. augusztus
  • 2013. július
  • 2013. június
  • 2013. május
  • 2013. április
  • 2013. március
  • 2013. február
  • 2013. január
  • 2012. december
  • 2012. november
  • 2012. június
  • 2012. május
  • 2012. április
  • 2012. március
  • 2012. február
  • 2012. január
  • 2011. december
  • 2011. november
  • 2011. október
  • 2011. június
  • 2011. május
  • 2011. április
  • 2011. március
  • 2011. február
  • 2011. január
  • 2010. december
  • 2010. november
  • 2010. október
  • 2010. szeptember
  • 2010. május
  • 2010. április
  • 2010. március
  • 2010. február
  • 2010. január
  • 2009. december
  • 2009. november
  • 2009. október
  • 2009. szeptember
  • 2009. május
  • 2009. április
  • 2009. március
  • 2009. február
  • 2009. január
  • 2008. december
  • 2008. november
  • 2008. október
  • 2008. szeptember
  • 2008. június
  • 2008. május
  • 2008. április
  • 2008. március
  • 2008. február
  • 2008. január
  • 2007. december
  • 2007. november
  • 2007. október
  • 2007. május
  • 2007. április
  • 2007. március
  • 2007. február
  • 2007. január
  • 2006. november
  • 2006. október
  • 2006. augusztus
  • 2006. május
  • 2006. április
  • 2006. március
  • 2006. február
  • 2006. január
  • 2005. december
  • 2005. november
  • 2005. október
  • 2005. június
  • 2005. május
  • 2005. április
  • 2005. március
  • 2005. február
  • 2005. január
  • 2004. december
  • 2004. november
  • 2004. október
  • 2004. szeptember

Hattyú / A telefon

2023. február 28.
A Hattyú című balett és A telefon című opera önálló produkcióként, de együtt, egymást követő felvonásokban látható.
 
Pjotr Iljics Csajkovszkij-Barta Dóra: Hattyú - balettelőadás a Hattyúk tava című mesebalett nyomán
 
A hattyúk tava a világirodalom egyik legcsodálatosabb története, mely jelképévé vált egy egész műfajnak, hiszen ha bárhol a világon elhangzik a balett szó, mindenki azonnal a hófehér spicc cipős balerina szomorú szólójára gondol. Nem véletlen, hiszen az egész életét mozdulatai tökéletesítésére szánó táncosnő éppoly idegen és elvarázsolt lény a hétköznapi életben, mint a tavon végtelen kecsességgel sikló, karcsú, fehér madár. Ennél azonban több átgondolni valót tartogat számunkra a hattyúlány könnyes-bús, a valóság és a mese határán játszódó története. Tétje nem kevesebb, mint hogy lehet-e egyszerre két ennyire különböző világban élni. Vajon a világ hagyja-e, és ha igen, meddig, hogy fél lábbal saját illúzióink virtuális valóságában éljünk, és csak félig a valódi valóságban? Lehet-e egy külön világunk az ellentmondást nem tűrő törvények szerint működő élet mellett, vagy éppen annak ellenére?
Kérdések, amelyek a mese nyelvén szólnak, mégis válaszokra várnak felnőttől és gyerektől egyaránt. Egy mese, amely ámulatba ejt, gyönyörködtet, ugyanakkor elgondolkodtat szépségről, szerelemről, életről, halálról, álmokról, vágyakról, és főleg önmagunk helyéről a világban.
 
Táncolják a Kecskemét City Balett táncművészei: 
Nagy Nikolett, Szőllősi Krisztina, Raj Martin, Pavleszek László, Varga Lotti, Hoffmann Luca, Bodó Zsombor, Gömöri Lara, Lajter Eszter, Szigethy Norbert, Federico Rubisse
 
Rendező-koreográfus: BARTA DÓRA
Díszlet- és jelmeztervező: Tihanyi Ildikó
Fénytervező, koreográfus-asszisztens: Katonka Zoltán
Konzultáns: Szabó Tamás
Társkoreográfus: Szőllősi Krisztina
Ügyelő: Stolz Dávid
Rendezőasszisztens: Murár Szabina
Gian-Carlo Menotti: A telefon avagy a szerelmi háromszög - opera
Fordította: Huszár Klára
 
Az egyfelvonásos vígopera az opera történetében először állítja középpontba a modern technika egyik hasznos vívmányát, friss, ötletes, és körülbelül felöleli mindazt, ami egy telefon körül lebonyolódhat. A zene csupa régi és nagynevű elődöt mutat fel. Verdi-féle áriaforma koloratúrákkal fűszerezve, puccinis hangzatok, schuberti érzelmek, bécsi keringőfoszlányok, mindig kissé archaizáló gúnyolódás keretében, de azért a jó ízlés határain belül.
Ben arra készül, hogy olthatatlan szerelmét megvallja Lucy-nek, valahányszor azonban belekezd – kicsit ugyan körülményes módon – mondókájába, mindig megszólal a telefon, s Ben terve meghiúsul. Kénytelen belátni, hogy ellenfelét a saját eszközeivel kell legyőznie, s a vonathoz sietve megoldást egy telefonfülke segítségével talál.
 
Lucy: Németh-Nagy Johanna
Ben: Németh Márton
Zongoránál: Madarász Éva
 
Rendező: CSEKE PÉTER
Zenei vezető: Károly Kati
Karmester: Drucker Péter
Díszlet- és jelmeztervező: Gyarmati Dóra
Játékmester: Szegvári Júlia
Ügyelő: Stolz Dávid
Rendezőasszisztens: Murár Szabina

Jegyvásárlás online az alábbi linken: https://www.kecskemetinemzeti.hu/hu/jegy-berlet/online.html, illetve jegypénztárainkban!

Jegyár: 3500 Ft

A produkció bérlethez is választható!

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Kecskeméti színház
  • Kecskeméti Üzemszínház
  • Kecskeméti Ruszt József Stúdió Színház
  • Bajai Nyári Színházi Játékok
  • Kecskeméti Udvarszínház
  • Kozszt
  • Szín-Tár Fesztivál
  • Vándorfesztivál
  • Erkély
  • EFOP-3.3.2-16
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu