Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Interferenciák Nemzetközi Színházi Fesztivál

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2022/2023
  • 2014/2015
  • 2012/2013
  • 2010/2011
  • 2007/2008

Alfred JarryÜbü király

  • Übü papaChristophe Grégoire
  • Übü mamaCayol Camille
  • BordureXavier Boiffier
  • Vencel KirályVincent De Boüard
  • Rozamunda királynéCécile Leterme
  • Bugrislav királyfiSylvain Levitte
  • rendezőDeclan Donnellan
  • produkciós vezetőEdward Fortes
  • társrendezőMichelangelo MarcheseJane Gibson
  • díszlettervezőNick Ormerod
  • jelmeztervezőAngie Burns
  • színpadi mozgásJane Gibson
  • zeneszerzőDavy SladekPaddy Cunneen
  • fénytervezőPascal Noël
  • videoanimációBenoit SimonQuentin Vigier
  • kellékCamille Riquier
  • fényVincent Gabriel
  • verekedésFrançois Rostain
  • videóVincent Gabriel
  • hangképzőValérie Bezançon
  • hangKenan Trevien
  • technikai igazgatóAndré Néri
  • ruhaMarina Aguilar
  • segédügyelőCamille Riquier
  • produkciós munkatársBéatrice Catry
  • rendezőasszisztensBertrand Lesca

2007-ben Peter Brook meghívta Declan Donnellant és Nick Ormerodot, hogy állítsanak össze egy színészcsapatot Racine Andromakhéjához. A produkció nemzetközi sikerén felbuzdulva a Cheek by Jowl társulat ugyanazokkal a francia színészekkel állította színpadra legújabb előadását, Alfred Jarry Übü királyát.

Fajtánkra jellemző, hogy szívesebben beszélünk gyermekkorunk ártatlanságáról, mintsem emlékeznénk a bennünk megbúvó kegyetlenségre. A gyermekkor önzését és brutalitását infantilisnek/gyermetegnek tekintjük és könnyen adjuk át a múltnak, miután felnőttünk és„civilizálódtunk". Egyesek azzal magyarázzák korai emlékeink elfelejtését, hogy az védekezés túláradó érzéseink felelevenítése ellen - amelyek olyannyira negatívak, hogy szégyelljük megőrizni őket.

Mit teszünk civilizálatlan érzéseinkkel? A civilizáció gyakran azt kéri tőlünk, hogy ne vegyünk tudomást róluk, vagy tagadjuk meg őket. Mindannyian civilizáltak akarunk lenni - de ennek ára van. És ennek olykor az őrület az ára. És ez az ár olykor az őrület.

Übü Mama és Übü Papa - mértéktelen, antiszociális, roppant dinamikus lények, akiknek nincs más céljuk, mint a hatalom megkaparintása - egyaránt elborzasztanak és szórakoztatnak bennünket. Vajon visszavezetnek saját gyermekkorunk önzéséhez és erőszakosságához? A darab cselekményének vezérfonala a romlott, ijesztő infantilizmus, amely éppoly erőszakos, mint amennyire gyermeki. Az Übü azt az erőszak-potenciált jeleníti meg, amely mindannyiunkban rejtve van.

Legyen akár egy zseni műve, akár egy iskolásfiú firkálmánya, a századfordulón új formákra szomjazó irányzat e terméke párját ritkító egyszerűséggel vezet vissza bennünket talán a legalapvetőbb ösztöneinkhez.


A Cheek by Jowl előadása a Barbican, London, Les Gémeaux/Sceaux/ScèneNationale és La Comédie de Béthune -Centre Dramatique National du Nord-Pas-de-Calais közös produkciójaként jött létre.

  • Übü király

2013. 01. 26.

Az előadás hossza: 110 perc szünet nélkül

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Kolozsvári színház
  • Harag György Emléknapok
  • Kolozsvár Új Stúdió
  • Tranzit-ház
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu