Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Gyergyószentmiklósi Figura Stúdió Színház

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1984/1985

Georg BüchnerWoyzeck

Dráma
  • WoyzeckSzabó Eduárd
  • MarieMáthé Annamária
  • KikiáltóMoşu Norbert-László
  • KapitányMoşu Norbert-László
  • DoktorMoşu Norbert-László
  • TamburmajorMoşu Norbert-László
  • rendezőDézsi Szilárd
  • díszlettervezőDézsi Szilárd
  • jelmeztervezőDézsi Szilárd
  • koreográfusKalmár Attila
  • hangFodor Alain Leonard
  • fényBorsos Attila

Georg Büchner három klasszikus darabját (Danton halála, Leonce és Léna, Woyzeck) majdhogynem minden színház műsorra tűzi a világon. A Woyzeck volt az 1837-ben elhúnyt Büchner utolsó alkotása, mely halála miatt nem fejeződött be. Az öt töredékben fenmaradt művet egy 1821-ben elkövetett gyilkosság inspirálta: egy féltékeny borbélylegény hét tőrdöféssel ölte meg kedvesét, melyért később nyilvánosan kivégezték. A korabeli újságcikkek és a törvényszéki orvosi jegyzőkönyv váltak a Woyzeck tragikus történeténetének kiindulópontjává. A darabot csaknem minden műfajban (film, rajzfilm, musical) feldolgozták már, ugyanakkor minden alkalommal nagy kihívást jelent a színházi rendezők számára.



Az őrület neve Woyzeck. Ő a környezete által kiszolgáltatott ember, ki befele menekülve saját mitológiáját hozza létre. Nem őrültebb, mint a többiek, csak egy sajátos belső logika szerint létezik, mellyel a kiszolgáltatottságot próbálja kivédeni: sikertelenül. A folyamatos kitörni akarás Dézsi Szilárd értelmezésében az élet egy nagy mutatvány alapgondolatban helyezkedik, apróbb mutatványok láncolatából teljesedve egésszé. Az előadás sajátossága továbbá a rendhagyó térkezelés: stúdióelőadás a nagyszínpadon, az üres nézőtér is “szereplője” az előadásnak.


2011. 04. 19. Nagytermi stúdióelőadás

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Figura Kollokvium
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu