Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Gyergyószentmiklósi Figura Stúdió Színház

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1984/1985

Alfred JarryÜbü király

  • Übü papaKatyi Antal
  • Übü mamaBocsárdi Gabriella
  • Poszomány kapitányLőrincz András
  • Vencel KirálySzakács László
  • Rozamunda királynéKulcsár Edit
  • Boleszláv királyfiVincze Csilla
  • Ladiszláv királyfiGergely Katalin
  • Bugrislav királyfiÁrus Zsolt
  • Lecsinszky SzaniszlóNagy Árpád
  • Zsinór töstérKasztl Csaba
  • Pillér töstérBorzási Sándor
  • Paizs töstérÁrus Zsolt
  • FederovicsNagy Árpád
  • A medveLőrincz András
  • Finánc lóLőrincz András
  • SzereplőTörök ZoltánFodor CsabaFodor Emília
  • rendezőBocsárdi László

Az Übü Roi-al a Figura a színházi szakértők érdeklődésének középpontjába került. A nehéz preavantgarde szöveg nem volt mindennapi kihívás az amatőr társulat számára. Jarry darabja a Figura értelmezésében mozgásszínházi produkcióvá lesz, egy 400-500 zsákvászonnal beborított mocskos-tüdőszínű térben, öt bejárattal, melyen belül voltak a nézők is. „Egy olyan patkányfészek, amelyen belül harc van a térért.”



Az előadás: „megejtő, hogy mennyire együttérző Übünek ez a Figura szerinti elemzése. Még abban is az, hogy a jellemek megformálása nem polarizál morális értelemben, s így óhatatlanul megfoszt a fogódzóktól is ... Másutt nem veszem észre a bölcseleti rést, valamennyi szerep az übüség valamelyik rejtett arcát bontakoztatja ki. Annyi fény hull egy-egy alakra, amennyi az Übü mivoltot kikerekíti. Nyoma sincs pátosznak, inkább a groteszk, az irónia, az abszurd hűvös magasa ... Bocsárdi László mozgásszínházában az elsőrendű színpadi jel a térben mozgó emberi test.


1987. 09. 15.

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Figura Kollokvium
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu