Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Gyergyószentmiklósi Figura Stúdió Színház

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1984/1985

Samuel BeckettKoponyatorony

  • SzereplőSzakács LászlóSzabó TiborD. Albu AnnamáriaVadas LászlóVincze CsillaPálffy TiborDiószegi ImolaPázmán AttilaMakai AndrásZorkóczy Zenóbia
  • rendezőLantos László
  • díszlettervezőLantos László
  • jelmeztervezőLantos László

A 1991-92-es évad érdekessége, hagy a további munka Lantos László újvidéki vendégrendezővel folytatódik. Ellentmondásos időszak ez, hiszen egy rendkívül kemény és helyenként valószínűleg fölösleges színésztréninget tart, melynek hatása és eredménye sajnos nem egyértelműen pozitív.



A hosszúra tolódott próbafolyamatok eredményeképpen létrejön a Pöszmékör improvizációsorozat, valamint a Koponyatorony.



Az előadás egyik legnagyobb erénye a precízség és a kiszámított koncepció, amelyet Lantos előre felállít, sajnos a hanganyag rendkívüli terjedelme miatt az előadás rendkívül hosszúra nyúlik.



Beckett: A játszma vége című színdarabjának egy Lantos féle változata, amely a Koponyatorony címet viseli. A rendkívüli energiákat felemésztő produkció nagyon megosztja a véleményeket Marosvásárhelyi vendégszereplésről „Megverték a dobokat… a színpad elülső felén ülő dobosok és verősök; s szólt a tam-tam négy órán át, szünet nélkül, mintha egy primitív törzs korai indulóját hallottuk volna kiegészítve a ritmusok mozgásával vagy a mozgások ritmusával…



A dobosok és ütősök alatti színpadtérben két feketébe öltözött és koponyával díszítette szereplő izgett-mozgott időnként, még feltűnt a két szemétkukában tepsedő két másik alak, s közben a hangokból hörgött, vinnyogott, agonizált a becketti szöveg.



Lehet, hogy egy nagyon jó előadás volt, lehet, hogy parlagi gondolkodásunk képtelen azokba a régiókba emelkedni, ahol a világvége megmaradt néhány rothadó embere szellemének és testének bűzeit eregeti, Krónikás őszintén elismeri, hogy nem értett az egészből semmit, azzal együtt, hogy bámulattal adózott a dobosok és ritmusverők kitartásának. Lehet, hogy valami nagyot kellett volna lássunk, csak közben a közönség zöme hazament, s aki maradt, annak tényleg nem volt kedve tapsolni.”



Bálint András: A figurás koponyatornya (Hargita Népe 1992.07.24.)


1992. 07. 16.

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Figura Kollokvium
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu