Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Gyergyószentmiklósi Figura Stúdió Színház

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1984/1985

Frank WedekindA tavasz ébredése

Frank Wedekind azonos című drámájának "fizikai színházi" kísérlete, az élő, emberi testek kifejező erejével. A mozdulat és tánc, a zene és a hangok dominanciája a szókifejezéshullámok felett.
A Gyergyószentmiklósi Figura Stúdió Színház és a kolozsvári BBTE, Színház és Televízió Kar Magyar Színházi Intézete koprodukciója, az előadás létrehozásában közreműködtek a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem hallgatói
fordítóBányay Geyza
  • WendlaDuna Orsolya-Réka
  • Bergmann-néSzabó Viktória Zsuzsanna
  • MenyusGedő Zsolt
  • MarciTőtős Ádám
  • ErnstJakab Tamás
  • MarthaNagy Xénia-Abigél
  • TheaRomán Eszter
  • Rilow JancsiKiss Tamás
  • GábornéMenyus anyjaSebestyén Andrea
  • IlseTőtszegi Zsuzsa
  • Hoborth tanár úrKiss Ferenczi SáraKőmíves Boróka
  • TschiraMiklós–Deák Hunor
  • Gábor úrMenyus apjaAlbert-Nagy Ákos
  • rendezőKeresztes Attila
  • díszlettervezőHuszár Kató
  • jelmeztervezőSikó Doró
  • fordítóBányay Geyza

Frank Wedekind 1891-ben írt – akkor botrányt kavaró – drámája ma már klasszikus, érvényes kérdéseket megfogalmazó darab. A tavasz ébredése nem csak gyermekek tragédiája. Családok tragédiája. A társadalom visszafordíthatatlan hibája.  



Hogyan nevelje, mennyire kontrollálja a szülő a gyermekét? Mitől kell megóvnia és miről kell időben felvilágosítania, ha őszintén kérdez? Helyes-e az a fajta fegyelem, amit az iskola  gyakorol? Kinek a bűne, ha pont a megkövesedett erkölcsi normák miatt nem látja a gyermek az élet értelmét? Ki vonható felelősségre, ha ezt az érzést tett is követi?   



Wedekind szereplői főként kamaszok. Érezni, érteni és tapasztalni akaró fiatalok. Akiket nem hallgatnak meg. Akiket tényleg nem akarnak megérteni. Akik hiába kérnek segítséget. Akik egyedül maradnak az őszinteségükkel, nyíltságukkal, elfojtásaikkal, lázadó vágyaikkal és az éppen kibontakozó szexualitásukkal. Pedig így akarnak élni, túlélni és felnőni. A tragédia pedig az, hogy hiába.  



A tavasz ébredése a Figura és a BBTE, Színház és Televízió Kar Magyar Színházi Intézete koprodukciója, az előadás létrehozásában közreműködtek a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem hallgatói.


2018. 02. 27. Stúdióterem

Az előadás hossza: 70 perc szünet nélkül

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Figura Kollokvium
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu