Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Deszka Fesztivál

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2023/2024
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2004/2005

Madák ZsuzsannaPeter

Erlend Loe Naiv.Szuper. és Roger Kurland Játszótér című művei nyomán, J. M. Barrie Peter Pan a Kensington Parkban és Peter Pan és Wendy című regényei alapján
15 év felett ajánljuk
fordítóVaskó IldikóSzöllősi AdriennePetrikovics Edit
  • PeterMihály Péter

Az Erlend Loe-regényt fordította: Vaskó Ildikó
A Roger Kurland-regényt fordította: Szöllősi Adrienne, Petrikovics Edit
  • rendezőMadák Zsuzsanna
  • foglalkozásvezetőMadák Zsuzsanna
  • fordítóVaskó IldikóSzöllősi AdriennePetrikovics Edit
  • színházi nevelési konzulensCziboly ÁdámBethlenfalvy Ádám
  • súgóJurina Beáta
  • rendezőasszisztensPete Zsuzsanna

A Peter egy 21. századi Pán Péter-történet. Felnőtt egy generáció (Y), amelynek rettenetesen bizonytalan a jövőképe, és felnövekvőben van egy másik (Z generáció), amelynek fiataljai pár éven belül hasonló helyzetben fogják találni magukat. Ezek az „Én generációk”. Számos Y generációs fiatal ódzkodik a felnőttséggel együtt járó kötelességektől, a munkavállalástól, a felelősségvállalástól. Kerülik az elköteleződést, és a gyermeki örömeket részesítik előnyben. Ők a hunédzserek, akik inkább bennragadnak a mamahotel komfortos fogságában. Ez tipikus európai jelenség 2015-ben. Kapunyitási pánik, Pán Péter-szindróma. Kik tehetnek erről? A fiatalok? A szüleik? A fogyasztó- és élményközpontú jelenre koncentráló és egyben infantilizáló média- és reklámipar? Ezekről a kérdésekről szeretnénk a diákokkal közösen gondolkodni.



A huszonöt éves Peter nem találja a helyét a világban. Elköltözik a szüleitől. Jelenleg a bátyja lakásában tartózkodik. Átmenetileg. Amíg a testvére üzleti úton van New Yorkban. Úgy érzi, hogy pontosan erre van szüksége: egyedüllétre és egy kis időre. Kutatja az összefüggéseket, listákat ír arról, hogy mivel rendelkezik, mivel nem rendelkezik, milyen tárgyra van tulajdonképpen szüksége, miért volt annyira oda kiskorában, mik azok a dolgok, amelyek kiborítják. Megpróbál válaszokat keresni arra, hogy mi végre van a világon. Videóüzeneteket készít barátjának. Ezeken az üzeneteken keresztül ismerkedünk meg Peterrel, Peter családjával, „barátaival” és új kapcsolataival.



Peter hasonló kérdéseket feszeget, mint a Semmi Pierre Anthonja. Azonban a norvég egyetemista fiú a nyolcadikos hordószónok párjával ellentétben nem a tagadásba veti az energiáját, hanem keresi, kutatja a válaszokat. Erre a kutatásra vállalkozunk azokkal a diákokkal, akik kíváncsiak Peterre.



Madák Zsuzsanna



Programunkkal „házhoz”, azaz osztálytermekbe megyünk. Az előadás néző- és játékterét iskolapadokból és székekből alakítjuk ki. A színházi előadást interaktív játékokkal szakítjuk meg, hogy az osztályközösséggel közösen gondolkodjunk azokról a kérdésekről, amelyeket a történet szereplője, Peter körüljár.



A programot kifejezetten egy osztály vagy egy iskolai kisközösség számára ajánljuk (korosztály: 14-19 év). Egy alkalommal egy osztály vagy egy kisközösség (20-36 fő) tud részt venni az előadáson. 30 iskolatárs még nem feltétlenül jelent közösséget, fontos, hogy a fiatalok ismerjék egymást, hogy egy csoporthoz tartozzanak (pl.: színjátszó csoport, sportcsapat stb.), hiszen elengedhetetlen, hogy a közös játék számukra biztonságos keretek között valósuljon meg. Az előadás jó formája lehet a színházzal való első találkozásnak is!

osztálytermi színházi nevelési előadás (TIE)


Osztálytermi színházi nevelési előadás

Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu