Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Budaörsi Latinovits Színház

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2019. október
  • 2019. szeptember
  • 2019. június
  • 2019. május
  • 2019. április
  • 2019. március
  • 2019. február
  • 2019. január
  • 2018. december
  • 2018. november
  • 2018. október
  • 2018. szeptember
  • 2018. augusztus
  • 2018. július
  • 2018. június
  • 2018. május
  • 2018. április
  • 2018. március
  • 2018. február
  • 2018. január
  • 2017. december
  • 2017. november
  • 2017. október
  • 2017. szeptember
  • 2017. augusztus
  • 2017. július
  • 2017. június
  • 2017. május
  • 2017. április
  • 2017. március
  • 2017. február
  • 2017. január
  • 2016. december
  • 2016. november
  • 2016. október
  • 2016. szeptember
  • 2016. augusztus
  • 2016. július
  • 2016. június
  • 2016. május
  • 2016. április
  • 2016. március
  • 2016. február
  • 2016. január
  • 2015. december
  • 2015. november
  • 2015. október
  • 2015. szeptember
  • 2015. június
  • 2015. május
  • 2015. április
  • 2015. március
  • 2015. február
  • 2015. január
  • 2014. december
  • 2014. november
  • 2014. október
  • 2014. szeptember
  • 2014. augusztus
  • 2014. július
  • 2014. június
  • 2014. május
  • 2014. április
  • 2014. március
  • 2014. február
  • 2014. január
  • 2013. december

Komámasszony, hol a stukker? - megtartottuk a főpróbát

2017. szeptember 29., péntek 19:00 – Nagyszínpad
Görgey Gábor méltán világhírű darabjában képet kapunk a hatalomszerzés és gyakorlás mindig aktuális mikéntjéről és nevethetünk - magunkon.
Fotó: Gálfi Károly
GÖRGEY GÁBOR: KOMÁMASSZONY, HOL A STUKKER?
megtartottuk a nyilvános főpróbát
 
Fotó: Gálfi Károly
 

Ez csak játék, sugallja a cím – és valóban az, játék, csak egy kicsit vérkomoly: vagyis olyan, amilyennek minden igazi játéknak lennie illik, vagy legalábbis kell.

Öt férfi – egy aktszobor – és egy stukker. Az öt férfi közül valamelyikben mind magunkra ismerhetünk, minél gazdagabb az életutunk, annál többükben. Van itt bűnöző; levitézlett, ám hősiesen visszavitézlő arisztokrata; értelmiségi elfojtott álmokkal; itt bokázik a nép romlatlan fia; és végül, mert hiszen ő sehonnét sem hiányozhat, az örök kispolgár, a túlélés specialistája, aki virtuóz oldalváltásai közben azt is bebizonyítja nekünk, hogy néha tényleg nem a túlélés a legfontosabb. A stukker – remélhetőleg – ismeretlen: és megismerkedni nincs is módunk vele, mert mire megbarátkozhatnánk egymással, a stukker már rég valaki másnak a kezében van.

Fotó: Gálfi Károly

Korántsem ismeretlen viszont a hely, ahol mindez lejátszódik: össze vagyunk zárva, halvány fogalma sincs egyikünknek sem, hogyan is kerültünk ide, és csak egyben lehetünk biztosak: hogy kijárat innen nem nyílik sehová. De hiába is nyílna: mert kimenni innét, az tilos. Idebent viszont legalább telve a kredenc finomságokkal, és akinek épp a kezében a stukker, jóllakhat.

Ismerős?

Fotó: Gálfi Károly

Fidelio:

Öt férfi egy bezárt helyiségben... Görgey Gábor méltán világhírű darabjában képet kapunk a hatalomszerzés és gyakorlás mindig aktuális mikéntjéről és közben folyamatosan nevethetünk - magunkon. Hiszen e jellemsztriptízben, ha őszinték vagyunk, mindannyian magunkra ismerhetünk. Ki nevet a végén?

Fotó: Gálfi Károly

További fotók a főpróbáról

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Budaörsi Játékszín
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu