Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Kárpátaljai Megyei Magyar Drámai Színház

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1990/1991

Carlo GoldoniChioggiai csetepaté

Színes, széles vitorlavásznú, olaszos irgum-burgum
  • Toni(Antonio) halászbárka tulajdonosKacsur András
  • Pasqua asszonyToni feleségeGál Natália
  • Luciettafiatal lány, Toni húgaVass Magdolna
  • Titta Nane(Giambattista), fiatal halászFerenci Attila
  • Beppe(Giuseppe), fiatalember, Toni öccseSzilvási Szilárd
  • FortunatohalászSőtér István
  • LiberaFortunato feleségeKacsur Andrea
  • Orsetta(Orsolina), fiatal lány, Libera húgaOrosz Ibolya
  • Checca(Francesca), fiatal lány, Libera másik húgaTarpai Viktória
  • ToffoloCristofoloSzabó Imre
  • Isidorobüntetőbírósági jegyző VelencébőlOrosz Melinda
  • SzereplőCséke Adrienn JohannaKacsanovszki BeatrixJakab Tamás
  • rendezőMészáros Tibor
  • díszlettervezőMészáros Tibor
  • jelmeztervezőMészáros Tibor
  • koreográfusKatona Gábor
  • fényFóris CsabaFóris Erik
  • hangSzabó Dezső
  • diszletkivitelezésKopinec GyörgyBalogh MiklósKelnik Csaba

A kis olasz halászfalu férfinépének java hónapokig halászik a tengeren, a nők pedig várják őket asszonyi hűségük legjavával. A hal sok, a távollét sok, a felgyülemlett érzelem sok. Ebből jó csak a nézők számára sülhet ki.



Az életörömtől és férfivárástól felfűtött nők tüzénél melengeti hiúságát Toffolo, a hosszú távollét helyett az itthon maradást választó inaslegény, aki az alfahímek hiányában kis híján idollá lép elő. Túlélő figura ő, akinek már kölyökként is felmentése volt testnevelésből – mert mindig tudott igazolást szerezni. Nem is csoda, hogy a nőik körül sündörgő Toffolo a hazatérő, felajzott hímegyedek utálatát élvezi. Vagy nem élvezi, de megkapja. És a rázúduló harag szeszélyesebb és veszélyesebb, mint a haragos tenger legzordabb hullámai. Ebben az egyenletben csak a félreértés az állandó, olaszos gőggel fűszerezve különösen robbanékony elegy kavarodik. Nem lehet mit tenni, mint élvezettel kivárni a vihar végét.



Legalábbis így lenne ez helyes, ha nem próbálna meg közbelépni Isidora, a helyi jegyzőnő, aki az ügy eltussolásáért cserébe „csupán” egy kis törődést várna a férfiaktól, kielégítve több évnyi, lappangó szeretethiányát… Van hát rá mód, hogy a nők is igazolják csontroppantó hűségüket, már amennyiben a féltékenységből elkövetett testi sértés annak minősül. A halászszezon végén a felkorbácsolódott érzelmek tengerén az álmok helyett így hát mindenki a másikat kergeti.



De minden jó, ha a vége nő. Két hosszú út között az életet élvezni akaró embereknek mindez talán előjáték, hogy még nagyobb hévvel dőlhessenek egymás karjába. Hiszen ki tagadná ezt az íratlan tényt, hogy a szeretkezés egy kiadós veszekedés után a legédesebb…


2018. 04. 10.

Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu