Nagy sikerrel vendégszerepelt a PADIF diákközönsége előtt a Káosz
A Harag György Társulat és a Gyulai Várszínház koprodukciója október 29-én Szilágycsehben volt látható, az idén 25. alkalommal megrendezésre kerülő Partiumi Diákszínjátszó Fesztivál (PADIF) díjátadó ünnepélyén.
A nagymúltú rendezvénynek két és fél évtizede kitűzött célja a diákszínjátszás népszerűsítése, nemzeti tudatunk erősítése és anyanyelvünk ápolása. A PADIF-ot a Berekenye Ifjúsági Társaság, a Városi Művelődési Ház és a „Gheorghe Pop de Băseşti“ Iskolaközpont szervezi és bonyolítja le évről évre a Szilágy megyei kisvárosban.
A Határtalan Színházi Találkozó nevet is viselő rendezvény több szálon is kötődik a szatmárnémeti színházhoz: a társulat egykori színész-rendezője és volt igazgatója, a hat évvel ezelőtt elhunyt Bessenyei István évtizedeken át volt visszatérő zsűritagja, zsűrielnöke a fesztiválnak, amely az elmúlt években Szatmárnémetiben megszervezett és Bessenyei István nevét viselő diákszínjátszó fesztivál elődjének is tekinthető (az egykori ODIF mellett).
A társulat idén is képviseltette magát az értékelő bizottságban, Varga Sándor színművész személyében.
Mika Myllyaho drámáját Csábi Anna rendezésében láthatták a diákok október 29-én, 19 órától. A három nő életéről szóló előadás nagy sikert aratott a fiatalok körében, Gál Ágnes, Keresztes Ágnes és Moldován Blanka kitűnő játékával emlékezetes színházélményt nyújtott a fesztivál résztvevőinek.
Válogatás az archívumból
A Csíki Játékszín a Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválján Kisvárdán bemutatta Sheldon Harnick - Jerry Bock - Joseph SteinHegedűs a háztetőn című előadását Erwin Șimșensohn rendezésében.
Először tehát erről a „kalandjáról” kérdeztem Kertész Pétert, aki ha jól számolom hivatalosan 60 esztendeje van a pályán, hiszen 1965-ben diplomázott, igaz, már főiskolásként is voltak sikerei.
Cseke Péter 18 éve vezeti a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színházat. Vallja, hogy egy színház akkor jó, ha úgy működik, mint egy könyvtár: mindenki megtalálja a kedvére valót.
Papp János sokszínű életébe, pályájába engedett betekintést az interjú során és a címben megfogalmazott bölcsességet engedelmével, ajánlom mindenkinek, magamnak is megfontolásra!
Nem búcsúztathatnánk az Örkényben stílusosabban 2025-öt, mint Veiszer Alinda Én olyan színházat szeretnék… című riportfilmjének bemutatójával, amelyet a színház idei igazgatóváltásáról forgatott.
A Csongor és Tünde drámairodalmunk harmadik óriása – színpadra állítása örök kihívás volt és lesz. Vörösmarty Mihály instrukcióként nagy mennyiségben írt elő szcenikai csodákat, varázslatokat, amelyektől 1830 óta a mű nem a rendezők, inkább a látványtervezők álma.
A Kolozsvári Állami Magyar Színházban december 13-án mutatták be Szabó Magda népszerű regénye nyomán készült Abigél című musicalt Eszenyi Enikő rendezésében.